فعالیت 300 نهاد مذهبی در ایام محرم جهرم

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم از فعالیت 300 هیئت مذهبی، مسجد، تکایا و حسینیه در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام محمدرضا حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم گفت: در ایام محرم امسال بالغ بر 300 هیئت مذهبی، حسینیه، مسجد و تکایا در شهرستان جهرم به برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری سیدالشهدا (ع) پرداختند.


وی با اشاره به برگزاری تعزیه حضرت ابوالفضل (ع) در روز سیزدهم محرم افزود: این مراسم طبق سنت هر ساله مردم جهرم در جوار مرقد حضرت آیت الله سید عبدالحسین نجفی لاری (ره) برگزار و میزبان خیل عظیم علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) بود.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم ادامه داد: مردم شهر جهرم نیز در عصر روز سوم شهادت امام حسین (ع) با کاروان اسرا کربلا همراه شده و از محلات مختلف با تشکیل دستجات سینه زنی و عزاداری به سوی مرکز تجمع آن در مرقد مطهر خاندان آیت الله آیت اللهی حرکت می کنند که این مراسم نیز با حضور پرشور مردم این شهر برگزار شد.


وی با اشاره به حضور 200 روحانی و مبلغ در دهه نخست محرم در راستای تبیین ارزش های اسلامی و بیان نقش، اهمیت و لزوم قیام خونین امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: این مبلغین با حضور در نقاط مختلف شهرستان به ویژه روستاها و مراکز دانشگاهی و آموزشی به ایراد سخنرانی در این زمینه پرداختند.


پایان پیام/

کد خبر 314058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha