عزاداری بدون لبیک به امام حسین(ع) ارزشی ندارد

خبرگزاری شبستان:امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه عزاداری بدون لبیک به امام حسین(ع) فایده و ارزشی ندارد، اظهار کرد: نباید عشق و ارادت خود به سید الشهدا(ع) را محدود به 10 روز اول محرم کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه بندر آستارا شب گذشته(27 آبان) در مراسم دهه دوم محرم که با حضور گسترده عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در مسجد آبروان این شهر برگزار شد، گفت: شرکت در عزاداری سید الشهدا(ع) بزرگ ترین توفیق برای ما شیعیان است و هرکسی در این مجالس برای مظلومیت اهل بیت(ع) بگرید، نزد خداوند متعال اجر و پاداشی والا دارد.


امام حسین(ع) افتخار جامعه اسلامی است

وی با بیان اینکه مسلمانان به ویژه شیعیان جهان باید به خاطر داشتن افرادی غیرتمند و شجاعی مانند امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به خود ببالند و شکرگزار خداوند باشند، افزود: این اتحاد و همدلی مسلمانان در سراسر جهان در عزاداری برای سید الشهدا(ع) و 72 تن از یاران باوفایش غیر قابل توصیف است و هیچ جای دنیا چنین عشق و ارادتی را سراغ نداریم.


امام جمعه بندر آستارا، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را افتخار جامعه مسلمین دانست و خاطر نشان کرد: اگر یک لحظه از زندگی مان بدون امام حسین(ع) باشد عمرمان به هدر رفته و باید سعی کنیم حسینی وار باشیم.


حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه جامعه امروزی محتاج عنایت خداوند و امام حسین(ع) برای برون رفت از مشکلات کنونی است، اظهار کرد:نباید عشق و ارادت خود به سید الشهدا(ع) را محدود به 10 روز اول محرم کرده بلکه تمام 365 روز عمر ما نیز به سبک زندگی حسینی باشد.


سبک زندگی سید الشهدا(ع) کلید سعادت و موفقیت جامعه

این کارشناس علوم دینی و مذهبی، الگو قرار دادن سبک زندگی سید الشهدا(ع) را کلید سعادت جامعه ذکر کرد و افزود: سراسر زندگی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) درس سعادت و خوشبختی است و اگر ما به اهداف وی از قیام عاشورا عمل کنیم به موفقیت می‌رسیم.


وی با بیان اینکه سینه زدن و زنجیر زدن در مراسمات عزاداری ماه محرم برای امام حسین(ع) بدون توجه به فلسفه قیام عاشورا دارای ارزش نیست، خاطر نشان کرد: علاوه بر سینه زنی و زنجیر زنی، عاشق سید الشهدا(ع) باید به اهداف آن حضرت از جان و دل لبیک بگویند و به آیات نورانی قرآن عمل کنند.


هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا به درستی در جامعه تبیین شود

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه از واقعه جانگداز عاشورا فقط مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش به ما نشان داده شده است، افزود: هدف قیام حسین(ع) به درستی در جامعه تبیین نشده و به ترویج این امر در جامعه اهتام ویژه‌ای شود.


حجت الاسلام حافظ نیا با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پخش فیلم های با الگوهایی چون افسانه جومونگ در تلویزیون، گفت: صدا و سیما در ساخت فیلم‌هایی با هدف بیان قیام امام حسین(ع) کوتاهی کرده و این عملکردش را باید جبران کند.


وی تغییر در سبک زندگی مردم و اسلامی کردن جامعه را از اهداف قیام حسین(ع) عنوان کرد و ادامه داد:در فاصله زمانی رحلت پیامبر اکرم(ص) تا قیام عاشورا جامعه اسلامی دچار فساد و انحراف شده بود و سید الشهدا(ع) با قیامش می‌خواست مردم را به سوی خدا و خوبی‌‌‌‌‌ها و پرهیز از منکرات دعوت کند که در این راه به شهادت رسید.


نباید به مسائل دینی جامعه بی‌تفاوت باشیم

این کارشناس علوم دینی و مذهبی بی‌تفاوتی به مسائل دینی جامعه را گناه دانست و اظهار کرد:همه باید نسبت به مسائل دینی و فرهنگی جامعه حساس بوده و فرهنگ ناب اسلامی را در جامعه ترویج کنیم.


امام جمعه بندر آستارا، دین اسلام را کامل‌ترین دین الهی ذکر کرد و افزود:هر کس خود را با سبک زندگی اسلامی همسو کند و اسیر فرهنگ‌های غلط نشود، سعادتش در دنیا و آخرت تضمین می‌شود.


حجت الاسلام حافظ نیا، غیرت و شجاعت امام حسین(ع) در دفاع از ارزش‌های اسلامی را مثال زدنی توصیف کرد و گفت:سید الشهدا(ع) به مسائل دینی و فرهنگی جامعه خود حساس بود و در این راه جان خود و یارانش را تقدیم اسلام کرد و بر ما نیز به عنوان پیروان آن حضرت لازم است اینگونه باشیم و در راه پاسداری از ارزش‌های اسلامی و ترویج آن لحظه‌ای غفلت نکنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 314299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha