هشت سال دفاع مقدس زمینه مقاومت در مقابل استکبار را فراهم ساخت

خبرگزاری شبستان: یک فعال سیاسی با بیان اینکه جنگ ایران و عراق جنگ منطقه‌ای وآموزشگاه مقاومت بود، گفت: هشت سال دفاع مقدس زمینه مقاومت با استکبار را فراهم ساخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد غرضی، فعال سیاسی صبح امروز(28آبان) در همایش سالروز آزاد سازی سوسنگرد در آمفی تئاتر دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: جنگ ایران و عراق ابزار تولید نیروی انسانی برای ایران در منطقه بود.

 

استاندار پیشین خوزستان با بیان اینکه جنگ ایران و عراق جنگ منطقه‌ای وآموزشگاه مقاومت بود، گفت: هشت سال دفاع مقدس زمینه مقاومت با استکبار را فراهم ساخت.
 

وی در ادامه تاکید کرد: ما نباید تنها در خصوص اشخاص صحبت کنیم بلکه باید از ملت سخن گفت چرا که پدیده جنگ ایران و عراق باعث شد کل منطقه با جنگ آشنا شوند.

  

غرضی با تاکید بر اینکه باید به ملت فکر کرد نه به اشخاص شرکت کننده در جنگ، گفت: جنگ ایران و عراق جنگ منطقه‌ای، امکان ساز و سرباز ساز بود، برای همین است که ما امروز می‌توانیم با آمریکا مقابله کنیم.


وی با اشاره به اینکه سوسنگرد در دو مرحله 24 مهر و 26 آبان ماه سال 56 محاصره شد، افزود: به محض محاصره سوسنگرد استانداری خوزستان به سرعت در مقابل این رخداد حساس شد.


غرضی با اشاره به کودتای نوژه گفت:روزی که کودتای نوژه رخ داد به سرعت در مقابل آن ایستادیم و اجازه ندادیم در داخل استان چه از ناحیه ضد انقلاب و چه نیروهای خارج از کشور مسئله‌ای رخ دهد.


وزیر نفت دولت سازندگی ادامه داد:وقتی بوی کودتا را شنیدیم محکم جلوی آن ایستادیم و با توجه به اینکه استان به لحاظ سیاسی ضعف نداشت حرکت‌های نیروهای ضد انقلاب به جایی نرسید.


غرضی با بیان اینکه لشگر92 خوزستان خود را برای کودتا آمده کرده بود، تصریح کرد:به اتفاق موسوی جزایری در روز کودتا به پادگان 92 لشگر خوزستان رفتیم تا در آنجا نماز وحدت بخوانیم در آن جا مصاحبه کردم که اوضاع پادگان به سامان نیست و با توجه به همین شرایط سه ساعت در آنجا سخنرانی کردم اما در ادامه اطلاع دادند که مجموعه‌ای از نیروهای پادگان در حال کودتا هستند و 25 نفر از لشگر 92 در این کودتا دست دارند.


وی با بیان اینکه همان جا سه نیرو از لشگر 92 ، نیروی هوایی و دریایی را عوض کردم، افزود: بعد از این اقدام و دیگر اقدامات تعداد قابل توجهی از نیروهای پادگان به عراق فرار کردند و کودتا خنثی شد.


غرضی با تاکید بر اینکه کار استان خوزستان از کار مجموعه استان ها مشکل‌تر بود خاطرنشان کرد: در دوم اردیبهشت ماه سال 58 موفق به تاسیس سپاه به فرمان امام خمینی(ره) در این استان شدیم.


کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در جنگ اسرای زیادی گرفتیم، تصریح کرد: هیچ گاه عراق خوزستان را محاصره نکرد بلکه از آن عبور و سوسنگرد را محاصره کرد.


پایان پیام/

کد خبر 314358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha