«بانوان فرهیخته ایران» مهمان شبکه سحر

خبرگزاری شبستان: مجموعه« بانوان فرهیخته ایران» با هدف نمایش حضور زنان در عرصه های گوناگون در اجتماع در شبکه بین المللی سحر تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، با هدف نمایش حضور در عرصه های گوناگون اجتماعی، سیاسی، اجرایی و علمی از سوی زنان ایرانی که در تمامی زمینه ها فعالانه حاضر می شوند، مجموعه " بانوان فرهیخته ایران " در شبکه بین المللی سحر تولید شده و از سه شنبه از سیمای فرانسوی این شبکه پخش خواهد شد.

 

 " بانوان فرهیخته ایران " مستندی است به تهیه کنندگی اقدس کاربخش که برای سیمای فرانسوی زبان این شبکه تهیه شده است و در نظر دارد تا با معرفی زنان فرهیخته ایرانی به جهانیان اعلام کند که زنان مسلمان ایرانی بدون وجود محدودیت مشغول فعالیت های مورد نظر خود هستند.

 

اقدس کاربخش گفت: جامعه زنان مسلمان در سراسر جهان نیازمند دسترسی به الگوی مناسبی است که در آن حقوق و مسئولیت های زنان، با در نظر گرفتن شرایط کنونی جامعه جهانی و رسالت های اصلی زن به عنوان مربی بشریت به وضوح تبیین شده و چگونگی حضور وی در مناسبات علمی، فرهنگی، اجتماعی و اشتغال، خانواده محور بیان شده باشد.هم اکنون رسانه های مغرض، با سوء استفاده از عرف حاکم بر جوامع اسلامی و نیازمندی های اقتصادی زنان، هرکدام بانوان را به سمت رفتاری مغایر با یکدیگر می خوانند و حقوق بشر به کلمه ای فریبنده برای استثمار ملت های در حال توسعه بدل شده است که کشورهای غربی با تمسک به آن ملت و حکومت های دنیا را متهم به تقض آن می کنند.

 

وی افزود: از جمله دلایل تولید این مستند آن بود که یکی از موضوعاتی که تبدیل به وسیله ای برای تحریک توده های مردم شده ، موضوع تساوی حقوق زن و مرد است و قدرت ها به همین بهانه دست به دخالت در امور کشورها می زنند، اما زنان مسلمان آگاه هیچگاه فریب شعارهای تحریک کننده و تفرقه افکنانه غربی ها را نمی خورند که تنها گوشه کوچکی از تلاش آنان، در این مجموعه به تصویر کشیده می شود.

 

این مستند به کارگردانی و نویسندگی غلام عباس فاضلی تولید شده و بهروز عالمی و محمد رضا رحیمی به عنوان تصویربردار و نورپرداز، سارا طاهر مقدس به عنوان تدوینگر، آناهیتد همپارتیان به عنوان مترجم و زهره خزائی هم به عنوان بازیگر با کاربخش همکاری نموده اند.

 

مستند ترکیبی " بانوان فرهیخته ایران " در 13 قسمت تولید شده و از سه شنبه 28 آبان از ساعت 9 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه برای مخاطبان سیمای فرانسوی شبکه برونمرزی سحر به روی آنتن خواهد رفت.

 

پایان پیام/

کد خبر 314369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha