مکتب اهل بیت با خون امام حسین(ع) زنده ماند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان لرستان مکتب حسینی را مکتبی انسان ساز خواند و گفت: امام حسین (ع) در قیام عاشورا با خون خود مکتب اهل بیت(ع) را زنده نگه داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان در تشریح نتایج قیام سیدالشهداء(ع) گفت: امام حسین(ع) اهداف نهضتش را از ابتدا و در مسیر راه کاملا مشخص کرد.

 

وی با بیان اینکه نتایج قیام آن حضرت به تدریج و به مرور زمان آشکار شد، افزود: قیام امام حسین(ع) وجدان های خفته را بیدار و افراد جاهل را آگاه کرد.


حجت الاسلام میرعمادی با اذعان به اینکه مکتب حسینی انسان را به اوج افتخار، عزت و کرامت می‌رساند، اظهار داشت: اثر بخشی قیام سیدالشهدا(ع) به گونه ای است که پس از یک هزار 400 سال هنوز ادامه دارد.


نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: این مکتب به گونه ای است که حاکم بر زندگی فردی و اجتماعی انسان ها گردید و همه به آن نیازمندند از این رو این قیام الگو و اسوه است.


حجت الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: این مکتب همان مکتب اهل بیت(ع) است که امام حسین(ع) آن را با خون خود احیا کرد و مردم از ثمره آن بهره برده و می برند.


وی با برشمردن برخی از آثار ونتایج قیام سیدالشهدا(ع)، درهم شکستن ارکان حکومت بنی امیه را مهم ترین این آثار خواند و گفت: قیام امام حسین(ع) ارکان مخوف و ساختگی بنی امیه که امویان سلطه خود را برآن استوار کرده بودند درهم شکست.


وی با اذعان به اینکه بنی امیه با سیاست تبلیغ و تزویر و تهدید این تفکر را در میان مرم به وجود آورده است که اطاعت از خلیفه عین دین است، خاطرنشان کرد: نهضت امام حسین (ع) قداست حکومت غاصبین را شکست و بنی امیه را رسوا کرد به طوریکه پس از اندک زمانی طومار حکومت بنی امیه برای همیشه در هم پیچیده شد.


نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با اشاره به برخی ویژگی های بنی امیه، ادامه داد: بنی امیه شجره خبیثه بودند که در رأس آنها ابوسفیان و زنش هند جگرخوار و خواهرش حماله الحطب بوده است که با اسلام کینه شدید داشتند.


وی تصریح کرد: ابوسفیان بعد از به خلافت رسیدن بنی امیه کنار قبر حمزه سیدالشهداء آمد و با پایش به قبر حمزه زد و گفت ای ابا عماره (حمزه) امری که دیروز به سر آن به یکدیگر شمشیر می کشیدیم امروز بازیچه دست جوان های ما شده است، امام حسین(ع) این شجره ملعونه رابرای همیشه خشکاند.


حجت الاسلام میرعمادی در ادامه رهایی مردم از جهالت و ضلالت را از دیگر آثار قیام عاشورا خواند و گفت: قیام امام حسین(ع) وجدان های خفته را بیدار و افراد جاهل را آگاه کرد.


وی بابیان اینکه با نگاهی به تاریخ درمی یابیم که مردم در زمان بنی امیه چند دسته بودند ادامه داد: عده ای فریب ظاهر سازی بنی امیه را خورده بودند، عده ای بر اثر تهدید مرعوب شده بودند، عده ای هم منافع دنیوی را بر امامت ترجیح دادند، عده ای هم سرگرم زندگی دنیا و بی تفاوت به سر می بردند.


نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام خود توانست به آنها بصیرت ببخشد به همین جهت عده ای توبه کردند(توابین) عده ای هم علیه بنی امیه قیام کردند.


وی احیاء و نشر اسلام ناب را از دیگر آثار ارزشمند قیام عاشورا خواند و گفت: قیام امام حسین (ع) توانست آنچه را که به نام اسلام مطرح بود نفی کند و آن بخش ازاسلام که فراموش شده یا مورد انکار قرار گرفته بود احیاء کند.


حجت الاسلام میرعمادی برطرف کردن مهجوریت اهل بیت (ع) را از دیگر آثار قیام عاشورا خواند و ادامه داد: قیام امام حسین(ع) اهل بیت را محبوب دل‎ها کرد و حقانبیت و مظلومیت آنان را ثابت کرد.


به گزارش دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، وی هویت بخشی به زندگی را از دیگر آثار قیام عاشورا خواند و ادامه داد: امام حسین(ع) بینش و اندیشه مردم را نسبت به زندگی عوض کرد و روح جدیدی در کالبد زندگی دمید.


نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) فضیلت های اخلاقی را در جامعه زنده کرد و رذیلت ها را پست و زشت شمرد و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را احیاء کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 314396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha