بی سوادی در خانواده بزرگ کمیته امداد ریشه کن می شود

خبرگزاری شبستان: معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، از اجرای برنامه جامع در راستای ریشه کنی بی سوادی در خانواده بزرگ کمیته امداد و مددجویان این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، اکبر میرشکار، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، عصر سه شنبه(28 آبان) در سفر به استان کردستان، اظهار کرد: برای محو کردن بی سوادی در خانواده بزرگ کمیته امداد برنامه ای دوساله برای مددجویان زیر 50 سال اجرا می شود.


وی، با بیان اینکه در راستای اجرای این برنامه تفاهم نامه ای بین نهضت سواد آموزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شده است، افزود: تمام مددجویان زیر 50 سال کشور با هدف مبارزه با بی سوادی مکلف شرکت در کلاس های سوادآموزی شده اند.


معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، ابراز کرد: در حال حاضر حدود 90 هزار مددجوی زیر 50 سال بی سواد در کشور وجود دارد که تا پایان سال آینده همه این افراد از نعمت سواد برخوردار می شوند.


میرشکار، از اختصاص 45 میلیارد تومان جهت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مددجوی کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 72 هزار نفر دانشجو زیر پوشش خدمات حمایتی این نهاد هستند که با توجه به حجم زیاد، اعتباری در حدود 100 میلیارد تومان نیاز است.


وی با بیان اینکه تلاش می شود که مشکلات مالی دانشجویان تحت پوشش مرتفع شود، خاطرنشان کرد: تمام سعی این نهاد بر این است که دغدغه های تحصیلی خانواده های مددجو و نیازهای آنان برطرف شود.


پایان پیام/

کد خبر 314760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha