380 هیئت مذهبی بانوان استان مرکزی سوگوار ایام محرم

خبرگزاری شبستان:‌ کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مراسم عزاداری امام حسین(ع) به طور سازمان یافته در 380 هیئت مذهبی بانوان تا پایان ماه صفر در سطح استان ادامه دارد.

مریم حسینی، کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک گفت:‌ این مراسم ها که عموما شامل قرائت زیارت عاشورا و ناحیه مقدسه، عزاداری و سخنرانی است امسال با افزایش تعداد جلسات همراه بوده است.


وی با اشاره به اهمیت تبیین حوادث عاشورا در میان بانوان، جوانان و اقشار اجتماعی اظهارکرد: مردم نیازمند محافل روضه خوانی و سخنرانی در خصوص اهل بیت (ع) هستند و این نیاز باید با مدیریت صحیح به سوی اهداف اصلی خود پیش رود.


حسینی تصریح کرد: با توجه به هجمه هایی که از طرق مختلف نسبت به مسائل دینی در حال پیشروی است، برنامه ریزی تبلیغی برای استفاده بهینه از این محافل ضرورت دارد زیرا بسیاری از آسیب ها از راه نوع عزاداری و روضه خوانی ها به دین وارد می شود که دشمن آن را منتسب به دین می شمرد، بنابراین مسئولین هیئت های مذهبی و جلسه گردان های این محافل باید به این مسئله دقت داشته و از انجام هرگونه مراسمی که ممکن است مستند دینی نداشته باشد، پرهیز کنند.

 

کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این اداره کل در سال های اخیر موفق شده تا حدودی در خصوص کاهش بعضی آسیب های عزاداری در محافل بانوان این استان اقداماتی انجام دهد که از جمله آن ساماندهی مبلغات سنتی و اعزام مبلغات حوزوی برای محافل خودگردان دینی بوده است که این طرح با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.


پایان پیام/

کد خبر 314998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha