روابط تجاری و اقتصادی استان اردبیل با ارزروم ترکیه تقویت شود

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل بر تقویت و گسترش روابط تجاری و اقتصادی استان اردبیل با ارزروم ترکیه تاکید کرد و گفت: استان اردبیل و هم ارزروم ترکیه دارای ظرفیت های خوبی برای تجارت و تولید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، صبح امروز(30 ابان) در دیدار با سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه، اظهار داشت: استان اردبیل در بخش های کشاورزی و گردشگری دارای قابلیت های فراوانی است و این ظرفیت ها در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توان تولید مهم و ضروری است.


وی افزود: استفاده بهینه و توجه ویژه به این قابلیت ها موتور توسعه استان را در بخش های یاد شده به حرکت در می آورد و سبب رشد و توسعه و اجرای طرح های بزرگ و مهم کشاورزی و گردشگری در استان می شود.


استاندار اردبیل بر تقویت و گسترش روابط تجاری و اقتصادی استان اردبیل با ارزروم ترکیه تاکید کرد و بیان داشت: استان اردبیل و هم ارزروم ترکیه دارای ظرفیت های خوبی برای تجارت و تولید است و می تواند زمینه تعاملات گسترده بین استان اردبیل و ارزروم ترکیه را فراهم کند.


خدابخش، قرابت فرهنگی این استان با ارزروم ترکیه را یادآور شد و گفت: وجود اشتراکات بسیار بین طرفین ، زمینه مناسبی برای گسترش بیش تر همکاری های دوجانبه است که بایستی به نحو مطلوب از این ظرفیت ها در راستای رونق و افزایش مبادلات اقتصادی استفاده شود.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اردبیل، استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: ما معتقدیم با وجود قابلیت ها و توانایی های بالای دو طرف باید سطح تعاملات و تبادلات در زمینه های مختلف اقتصادی ارتقا یابد تا شاهد رشد و توسعه هر دو استان باشیم.


خدابخش به ارتباطات بسیار خوب طرفین در زمینه روابط اقتصادی،‌ صنعتی و گردشگری اشاره و تصریح کرد: استان اردبیل به عنوان نقطه اثرگذار در منطقه می تواند شریک تجاری مناسبی برای استان ارزروم ترکیه محسوب شود که باید از ظرفیت ها و قابلیت های موجود بیش از پیش استفاده شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 315259

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha