یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ شیعه ابن‌شهر آشوب است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ شیعه ابن‌شهر آشوب گفت: ابن شهرآشوب دارای بلندایی بوده که فخر شیعه نامیده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دقایقی پیش در کنگره بین المللی ابن شهر آشوب در ساری با بیان اینکه مازندران در طول دو قرن اخیر خاستگاه علمای بزرگ و شخصیت‌های برجسته بوده است، گفت: وجود امامزادگان متعدد در مازندران نشانه آن است که این خطه پناهگاهی برای فرزندان اهل بیت بوده است.
 

وی ادامه داد: از جمله کسانی که در حضور حضرت عبدالعظم از عراق به خطه ری خیلی کمک کردند مردم تبرستان بودند.
 

جنتی با اشاره به اینکه یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ شیعه ابن‌شهر آشوب است،گفت: برگزاری این کنگره اقدام قابل ستایش و تقدیری برای شناخت بیشتر این شخصیت عالی مقام است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ شیعه مرحوم ابن شهرآشوب بوده که امروز این کنگره به نام وی برپا شده است، تصریح کرد: این شخصیت برای عامه مردم ناشناخته بوده و برگزاری این کنگره اقدام قابل ستایش و تقدیری است که حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی و عامه مردم شناخت بیشتری نسبت به این عالم عالی‌قدر کردند.
 

وی با بیان اینکه مقالات ارائه شده به این کنگره دارای محتویات بسیاری است، افزود: ابن شهرآشوب دارای بلندایی بوده که فخر شیعه نامیده شده و تاج شریعت بوده و شخصیت او همچنان دریای متلاطم و بی‌انتها از ستون‌های استوار تشیع ایستادگی کرده است.
 

جنتی با بیان اینکه علامه ابن شهرآشوب از قله‌های درخشان ایران و جهان بوده و آثارش سراسر درس عبرت، معنویت و شوق برای کسب علم و تلاش برای تعالی مراتب ایمان است، خاطرنشان کرد: ابن شهرآشوب علامه‌ای کامل بوده که در علوم اسلامی زمان خویش مقام بلندی به دست آورد و در تربیت شاگردان و پدیدآوردن آثار پژوهشی کوشید و افتخار سرزمین ایران بوده است.
 

وی بیان کرد: این شخصیت علمی برجسته حق بزرگی بر گردن پیروان مکتب تشیع دارد و باید جایگاه علمی و اخلاقی وی بیشتر معرفی شود.
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ابن شهرآشوب جامه همه فضیلت‌ها بوده و در همه توصیف‌های او اغراقی یافت نمی‌شود، مقام او به حدی وسیع بوده که اندیشمندان اهل تسنن در رثای او بیان کرده‌اند.
 

جنتی افزود: ابن شهرآشوب کوشش‌های بایسته‌ای در رفع شبهات و خرافات دین داشته و با گذشته 800 سال از فوت او هنوز نتوانستیم چندان از خرمن فضل او خوشه‌ای بچینیم.
 

وی بیان کرد: ابن شهرآشوب برای اعتلای مکتب تشیع قلم زد و این عالم بزرگوار در غربت روزگار تلاش کرد تا شیعه را شایسته آن نشان دهد.
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برجستگی مقام علمی ابن شهرآشوب از دیگر علمای منطقه متمایز بوده وهرگاه در شهری از کشورهای اسلامی می‌رفت شاگردان بسیاری را در حوزه‌های علمیه تربیت می‌کرد و از جمله قرآن پژوهانی بوده که پاسخ‌های شایسته‌ای به شبهات دروغ‌پردازان داده است.
 

جنتی گفت: یکی از ویژگی‌های ابن شهرآشوب تعهد بسیار بالای او در پاسخ به نیاز زمانه بوده و اکنون باید حوزه‌های علمیه با سرلوحه قرار دادن این ویژگی ابن شهر‌آشوب در یافتن پاسخ‌های نو برای پرسش‌های کهنه بکوشند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 315287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha