بسیج احیاگر فرهنگ ناب اسلامی در کشور است

خبرگزاری شبستان: خطیب جمعه یزد یکی از اهداف مهم تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ع) را احیای فرهنگ ناب اسلامی در کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج،از بسیج به عنوان یکی از معجزات حضرت امام خمینی (ره) یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف مهم امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج ،احیای فرهنگ ناب اسلامی در کشور بوده است.


وی با اشاره به آینده نگری و دید وسیع حضرت امام خمینی (ره)، بسیج را یادگاری از امام دانست و افزود: همه در جهت حفظ این یادگار مسئول هستیم و باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشیم و هیچ عذری قابل قبول نیست.


نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه بسیج نیرویی از دل مردم جهت حمایت و حفظ نظام و انقلاب است، اظهار داشت: رمز موفقیت امام (ره) در به ثمر رساندن این انقلاب توکل به خداوند و حضور پرشور مردم در تمامی صحنه ها پشت سر ایشان بوده است.


وی وظیفه بسیج و بسیجیان و مسئولین را امروز بسیار سنگین دانست و ادامه داد: امروز بسیج و مسئولین باید به این ملت بها داده و همه مردم را بسیج کنند و جوانان را چند دسته نکنند زیرا همه موظف هستیم انقلاب و دینمان را حفظ کنیم.


خطیب جمعه یزد با اشاره به اینکه امروز دشمن برای ایران پنجه و دندان نشان می دهد گفت: دشمنان ملت ما را نشناختند چرا که علی رغم همه توطئه ها و دسیسه هایی که داشته و دارند نتوانستند به هدف شوم خود که تفرقه و سلطه است، برسند.


آیت الله ناصری با اشاره به نیت پاک حضرت امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج تصریح کرد: رمز ماندگاری این نهاد مردمی همان نیت پاک حضرت امام (ره) است.


فرهنگ اسلامی در اولویت برنامه ریزی های مسولان کشور

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به هویت و شخصیت الهی ملت ایران گفت: اسلام دارای فرهنگ غنی انسان ساز است و باید همه در راه اعتلای فرهنگ اسلامی که متاسفانه در برخی موارد مظلوم واقع شده گام برداریم.


وی با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی باید همواره سرلوحه تمام کارهای مسئولان باشد، گفت: اصلاح فرهنگی را باید جدی بگیریم و برای استقلال فرهنگی یک دست شویم ، لذا باید همواره استقلال فرهنگی را دنبال کرده و در این راه گام برداریم.
 

خطیب جمعه یزد اصلاح فرهنگ را جدی دانست و افزود: حضرت امام(ره) همیشه نسبت به افرادی که که تفکر غربی داشته اند موضع گیری می کردند و معتقد بودند که باید نسبت به گسترش فرهنگ اسلامی و استقلال فرهنگی کوشید زیرا ما بی هویت نیستیم که خود را نیازمند فرهنگ غربی و شرقی بدانیم.
 

پایان پیام/

کد خبر 315483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha