ایران اسلامی نماد مقابله با استکبار جهانی است

خبرگزاری شبستان :امام جمعه اردبیل گفت: ایران اسلامی به عنوان نماد مقابله با امپریالیسم و استکبار جهانی در سطح بین المللی مشهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل حجت الاسلام وامسلمین سید حسن عاملی؛ نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل ظهر امروز(1آذر) در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به این مطلب که ایران اسلامی به عنوان نماد مقابله با امپریالیسم و استکبار جهانی در سطح بین المللی مطرح شده است،اظهارداشت: به نظر می آید آمریکا می خواهد در شرایط کنونی با کشاندن ایران به میز مذاکره، به تمامی کشورهای مخالف خود بقبولاند که هیچ راهی در نظام بین المللی جز روابط مسمالت آمیز با ایالات متحده برای بقاء وجود ندارد.


وی افزود:آمریکا نه برای حل بحران عراق بلکه برای از بین بردن وجهه کنونی جمهوری اسلامی ایران که دستاورد 28 سال اسکتبار ستیزی و عزتمداری است، می خواهد با ایران وارد مذاکره شود.


حجت‌الاسلام عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای، خاطرنشان کرد: باید دشمن را به خوبی بشناسیم.

 
خطیب جمعه اردبیل همچنین تصریح کرد: در نظر معظم له،؛در شرایط کنونی، آمریکا لیاقت مذاکره کردن با جمهوری اسلامی ایران را ندارد بلکه ما در مورد عراق احساس می کنیم که اشغالگران به حق و حقوق مردم مظلوم عراق، تعدی می کنند و موجب ناامنی های شدید و رواج پدیده تروریسم در کشور عراق شده اند.


این عالم برجسته دینی در استان اردبیل با اشاره به اهانت اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس آذربایجان به اسلام تصریح کرد: نباید با تفکر ناسیونالیستی،ادبیات نامناسبی را از ترک زبانان به دنیا ارائه کرد چرا که آبروی ملت آذربایجان آبروی ماست و بی‌حرمتی آنها اقتدار ما را هم خدشه ‌دار می‌کند.


نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته بسیج ،یادآورشد:بسیج که همان نیرو و قدرت مردمی است، در جنگ هشت ساله تمام بدخواهان این نظام را سرکوب کرد و اجازه نداد در این 34 سال دشمن در برابر این ملت قد علم کند.

 

گفتنی است:سرهنگ عظیم تیموری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل نیز در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه اردبیل از برگزاری 80 عنوان برنامه درهفته بسیج، برای 500 رده این تشکل عظیم ومقدس انقلابی خبرداد.


شایان ذکر است که اجتماع بزرگ بسیجیان گردان‌های امام علی(ع) ، امام حسین(ع) ،بیت‌المقدس والکوثر،در پنجم آذرماه در سالن رضازاده برگزار خواهد شد.


پایان پیام/

کد خبر 315490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha