لزوم گسترش فرهنگ عاشورا و احیای ارزش‌های دینی در جامعه امروز

خبرگزاری شبستان:معاون حوزه علمیه استان بوشهر بر لزوم گسترش فرهنگ عاشورا در جامه تاکید کرد و گفت:ارزش‌های دینی در جامعه امروز احیا و نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین فقیه، معاون حوزه علمیه استان بوشهر، ظهر امروز (2 آذر)، در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگ عاشورا در طول تاریخ همواره برای جامعه اسلامی و مومنان الهام بخش بوده و به تعبیر روایت حرارتی در دل های مومنان ایجاد کرده که هرگز به سردی نمی گراید.

 

وی افزود: فرهنگ متعالی عاشورا در طول تاریخ و هم اکنون عامل هویت بخشی و مقاومت پذیری جامعه اسلامی بوده است.

 

فقیه اذعان داشت:این فرهنگ باید به صورت مستمر رصد شود تا با شناخت از روندهای موجود، کاستی ها و فرآیندهای شکل گیری، پردازش و نمودهای عملی رفتاری زمینه مهندسی فرهنگ عاشورا را در جامعه فراهم کرد.
 

وی بیان داشت: درس بزرگی که قیام عاشورا برای تمامی دوران تاریخی بشر به همراه داشته است لزوم همراهی و پایداری در خط امام است که باید مد نظر همگان باشد.
 

معاون حوزه ی علمیه استان بوشهر بر لزوم بهره‌گیری گسترده از فرصت‌های این فریضه بزرگ برای تقویت وحدت و یکپارچگی در دنیای اسلام تاکید کرد و افزود: عمل به وظایف تبلیغی، منجر به شکوفایی فرهنگی و معرفت دینی در عرصه اجتماعی می‌شود و زمینه‌ای را برای سالم‌سازی و اصلاح روابط فردی و اجتماعی آحاد جامعه فراهم می‌کند.

 

وی خاطر نشان کرد: پیام مقدس امام حسین(ع) باید به‌ گوش همگان در همه جای دنیا برسد و بستری برای تأسی به درس‌های زندگی سراسر معرفت اباعبدالله‌الحسین(ع) فراهم شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 315750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha