رسانه ها نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارند

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام، گفت: رسانه های گروهی اعم از شنیداری و دیداری و نوشتاری نقش مهم و سازنده ای در توسعه فرهنگی و اجتماعی در جامعه بر عهده دارند.

همایون مرادی نژادی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام، صبح امروز(3 آذر) در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: رسانه ها در جهت دهی به افکار عمومی نقش بسیار مهمی و اثرگذاری دارند.


وی، با بیان اینکه باید از این توانایی های برای کمک به توسعه فرهنگ و اجتماعی کشور استفاده شود، افزود: توجه به آموزش در کنار اطلاع رسانی وجه اشتراک دانشگاه و رسانه ها می باشد که باید از این فرصت برای رشد و توسعه استان بیشترین استفاده را کرد.


رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام، بیان کرد: دانشگاه ها و راسانه های رسالت بزرگی در جامعه بر عهده دارند که با قرار گرفتن در کنار هم می توانند بسیاری از خلاها موجود را پر کرده و در توسعه همه جانبه از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار شوند.


مرادی نژادی با اشاره به فعالیت های دانشگاه علمی کاربردی استان، ابراز کرد: هم اکنون بیش از 11 هزار و 500 دانشجو در 13 مرکز آموزش علمی کاربردی استان در مقاطع کاردانی حرفه ای و فنی و کارشناسی حرفه ای و مهندسی فناوری مشغول به تحصیل هستند.


وی، با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی استان در سال 84 با یک مرکز آموزشی کار خود را آغاز کرده است، افزود: تعداد 7 هزار و 200 دانشجوی ورودی ترم های قبل بوده و تعداد چهار هزار و 300 دانشجو نیز ورودی های جدید و ترم جاری در این دانشگاه هستند.


رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام، با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در سال تحصیلی جاری، در بحث جذب دانشجو رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: پیگیر های به عمل آمده و توجه مسئولان دانشگاه، تنوع رشته های مهارتی و کاربردی دانشگاه جامع علت اصلی استقبال دانشجویان از این دانشگاه بوده است.


مرادی نژادی، یادآور شد: در مهر ماه سال جاری 61 کدرشته محل جدید برای مرکز آموزش علمی کاربردی استان تصویب نهایی شد و در مجموع 375 کد رشته محل هم اکنون در مراکز این دانشگاه در حال اجراست.


وی، مهارتی بودن آموزش های این دانشگاه را وجه تمایز آن با سایر دانشگاه های دانست و بیان کرد: مدرسان و اساتید این دانشگاه هم به تبع باید ضمن دارا بودن مدارج بالای علمی، از تخصص و مهارت کافی در رشته های تحصیلی خود برخوردار باشند تا بتوانند مهارت را به دانشجویان انتقال دهند.


رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ایلام خاطرنشان کرد: رسالت اموزشی و مهارت محوری دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاب می کند که تمام کدرشته های این دانشگاه بر اساس نیاز سنجی، مطابق با استاندارهای آموزشی و بر اساس مزیت های نسبی استان و علاقه داوطلبان تحصیل در مقاطع مختلف علمی تعریف و تصویب شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 315981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha