کانون های روستایی سبب عمق بخشی به فرهنگ دینی درروستاها شده است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد سبب رشد فرهنگی و توسعه فعالیت های دینی در روستاها شده است. ‌

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سیامک سلیمانی، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی امروز (3آذر)‌در جریان بازدید از کانون فرهنگی هنری شهید علی نیکپور مسجد امام حسین(ع) روستای سرسختی شازند گفت:‌ کانون های مساجد در جذب حداکثری جوانان و نوجوانان خوب عمل کرده است.


وی افزود: باید با تقویت مساجد و ارکان فرهنگی آن بیش از پیش در حضور جوانان به مسجد و شرکت آنان در فعالیت های فرهنگی کوشید.


سلیمانی اظهار کرد: امروزه به برکت کانون های فرهنگی هنری مساجد این امکان فراهم شده تا در دل روستاهایی که از برنامه های فرهنگی و مراسم مختلف بی نصیب بودند جریانات فرهنگی ایجاد شود که توام با معرفت و اعتقاد و بینش همراه است.


مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی با اشاره به فعالیت های خوب و موثر کانون شهید علی نیکپور روستای سرسختی ادامه داد: تلاش برای توسعه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی از اولویت هایی است که در این دفتر پیگیری خواهد شد.


در ادامه این دیدار سرهنگ آیت الله لطفی مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علی نیکپور مسجد امام حسین(ع) روستای سرسختی شازند گفت:‌ این کانون توانسته با امکانات ناچیز بیشترین فعالیت ها را در زمینه های فرهنگی و هنری و کتابخانه ای ارائه دهد.


لطفی افزود: کارگاه تابلو فرش بافی که به همت این کانون اداره می شود توانسته نیاز طیفی از اعضای هنرمند این کانون را در زمینه بافندگی برطرف کند.


لازم به ذکر است، مدیرکل امور روستایی استانداری مرکزی از کارگاه تابلو فرش بافی این کانون که 11 نفر از اعضای کانون در آن فعالیت دارند بازدید کرد.


پایان پیام/

کد خبر 316103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha