برنامه ریزی صهیونیستها در کشورهای آفریقایی

رژیم صهیونیستی با هدف نفوذ اقتصادی در قاره آفریقا، تلاش خود را برای افزایش صادرات به کشورهای آفریقایی افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وزارت صنایع و تجارت رژیم صهیونیستی در حال حاضر سلسله نشست هایی را با کارفرمایان و مسئولان برای افزایش صادرات صهیونیستی به کشورهای آفریقایی و به ویژه جنوب صحرای بزرگ آفریقا و با هدف افزایش نفوذ اقتصادی صهیونیستی در این قاره برپا کرده است.

شبکه هفت رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: میانگین حجم صادرات کشورهای آفریقا طی دهه گذشته به یک میلیارد دلار رسیده است.

براین اساس، 70 درصد از صادرات دشمن صهیونیستی به جنوب آفریقا، نیجریه، کنیا و بتسوانا است در حالی که 30 درصد از صادرات آن به 35 کشور دیگر جهان ارسال می شود.

این شبکه اعلام کرد: تجارت با این کشورها در زمینه فن آوری جدید متوسط 65 درصد و در زمینه خودروها، وسایل برقی، پلاستیک و لاستیک متوسط 25 درصد تکیه دارد.

در این گزارش آمده است که صادرات سالیانه در مقایسه با دهه 90 ، 2.3 افزایش داشته است، درحالی که نسبت صادرات از 2006 میلادی تا سال گذشته 70 میلیون دلار بوده است.

این شبکه صهیونیستی خبر داد که این وزارتخانه برای افزایش سرمایه گذاری این رژیم در کشورهای جنوب صحرای بزرگ فعالیت می کند. این کشورها از مهمترین واردکنندگان کالاهای اسرائیلی است تا حجم واردات این دهه به 3 میلیارد دلار برسد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی مفکره الاسلام، این شبکه اعلام کرد: برنامه این وزراتخانه با هدف گسترش دایره صادرات به کونگو و آنگولا و کامرون و مالی انجام می گیرد و آنها را در فهرست کشورهایی قرار می دهد که در اولویت بالایی برای صادرات در آفریقا هستند.

براساس این گزارش، این وزارتخانه در حال حاضر اقدام به بررسی نیازهای بازار دراین کشورها و بازگشایی بازهای جدید در نیجر، اتیوپی و سرالئون کرده است.

پایان پیام/

 

کد خبر 31625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha