آغازجنبش زنان برای سقوط حکومت دیکتاتوری یمن

زنان یمنی در اعتراض به ضایع شدن حقوق خود در حکومت علی عبدالله صالح از او خواستند تا هر چه زودتر از قدرت کناره گیری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ،زنان یمنی که تصمیم گرفته اند مشارکت فعالی در انقلاب یمن برای بیرون راندن رییس جمهوری دیکتاتور خود از این کشور داشته باشند در شهرهای صنعا و دیگر شهر های یمن گرد هم آمدند و شعارهایی ر ا علیه علی عبدالله صالح سر دادند.

زنان با بیان اینکه می خواهند نقش مذهبی فعالی در اعتراض های مردمی یمن داشته باشند با دادن اولتیماتوم به رییس جمهوری یمن از او خواستند تا هرچه زودتر کشور را ترک کند.

یکی از زنان که رهبری جنبش زنان در یمن را بر عهده دارد در این باره گفت : به نظر می رسد که صالح در تمام تلاش هایش برای به کارگیری قبایل و نیروهای امنیتی به منظور سرکوب مردم شکست خورده است.

وی افزود : صالح باید با دیدن هزاران زن که علیه او تظاهرات اعتراضی به راه انداخته اند از مواضع خود کوتاه بیاید و قدرت را رها کند.

زنان یمنی با سر دادن شعار هایی از قبیل " انقدر ایستادگی می کنیم تا این رژیم سقوط کند " اعتراض خود را نسبت به ادامه فعالیت علی عبدالله صالح در سمت ریست جمهوری این کشور اعلام کردند.

یکی از نارضایتی های زنان در حکومت صلح نابرابری و ضایع شدن حق زنان نسبت به مردان به ویژه در عرصه سیاسی است.

بنابر گزارش المنار ، زنان تظاهر کننده همچنین با اشاره به نامه ای که به دادستان کل یمن نوشته اند تاکید کردند که حق آنان در حکومت علی عبدالله صالح محترم شمرده نمی شود.

حرف زنان یمنی لین بود که صالح قرآن را به درستی مطالعه کرده بود متوجه می شد که چطور باید با زنان رفتارکند و حقوق آنان را محترم بشمارد.

 

کد خبر 31633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha