حل مشکلات عمرانی روستاها از مهمترین وظایف دهیاری هاست

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: حل مشکلات حوزه عمرانی به ویژه ساخت مسکن، بهبود وضعیت راه ها و حمل و نقل روستاها از مهمترین وظایف دهیاری هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، نصیب نجفی، مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل، صبح امروز(4آذر) در همایش دهیاران و روسای شوراهای اسلامی بخش مرکزی مشگین شهر، اظهار داشت: برای نظام مند شدن برنامه ها و پیگیری مطالبات مردم روستا های فاقد دهیاری در سالجاری 276 دهیاری جدید در روستا های مناطق مختلف استان اردبیل راه اندازی شد تا تعداد آن به 837مورد ارتقا یافت.


وی حل مشکلات حوزه عمرانی به ویژه ساخت مسکن و بهبود وضعیت راه ها و حمل و نقل روستاها را از مهمترین وظایف دهیاری ها دانست و گفت: برای انجام ساخت و سازهای استاندارد و قانونی تعاونی های روستایی با یک مهندس عمران همکاری می کنند.


نجفی بر لزوم دفع صحیح زباله ها با همکاری جمعیت هلال احمر تاکید کرد و افزود: مدیریت صحیح پسماند زباله و دفع صحیح آن در جلوگیری از انتشار بیماری ها و تخریب طبیعت بسیار حائز اهمییت است.


مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل با اعلام اینکه در آینده نزدیک شورای فرهنگی روستا در برخی از مناطق دارای پتانسیل استان به صورت روستاهای پایلوت ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: این امر در جهت انجام برنامه ریزی ها ی لازم برای حل مشکلات فرهنگی روستاها محقق می شود.


در ادامه این همایش محمد فرهادی بخشدار مرکزی شهرستان مشگین شهر نیز گفت: برای حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در منطقه، بخشداری مرکزی شهرستان مشگین شهر از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های تعاونی ها و شوراهای اسلامی استفاده خواهد کرد.


پایان پیام/.

 

کد خبر 316438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha