بیشتر داوطلبان بهداشتی در روستاها فعالیت می کنند

خبرگزاری شبستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل با بیان اینکه طرح داوطلب بهداشتی از سال 69 در کشور اجرا می شود، گفت: بیشتر داوطلبان بهداشتی در روستاها فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، منوچهر براک، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل، ظهر امروز( 14 آذر) در همایش داوطلبان بهداشتی استان اردبیل اظهار داشت: طرح داوطلب بهداشتی از سال 69 در کشور اجرا می شود و به جرات می توان گفت که این طرح در ارتقای شاخص های بهداشتی در مناطق اجرا شده تا 25 درصد موثر بوده است.


وی با بیان اینکه سه هزار و 885 داوطلب بهداشتی در استان اردبیل فعالیت می کنند، گفت: روستاها بیشترین داوطلب بهداشتی را به خود اختصاص داده اند به طوری که 56 درصد از داوطلبان بهداشتی در روستاها فعال هستند.


براک ادامه داد: داوطلب سلامت شخصی است که به صورت افتخاری و رایگان با مراکز بهداشتی درمانی همکاری می کند و ویژگی مهم داوطلبان سلامت، داشتن روحیه همکاری، تعاون و علاقه مندی به انجام فعالیت های مفید اجتماعی است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل با بیان اینکه 158 هزار داوطلب بهداشتی در کشور فعالیت می کند، تصریح کرد: فعال شدن خدمات بهداشتی در مناطق شهری و روستایی، سیاری و عشایری و توسعه خدمات بهداشتی درمانی با جلب مشارکت خانواده ها از مزایای وجود داوطلبان سلامت و بهداشت است.


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه فعالیت های داوطلبان بهداشت تنها با همکاری همه افراد جامعه و مشارکت خانواده ها موثر خواهد بود، اضافه کرد: اجرای طرح داوطلبان بهداشتی موجب توسعه خدمات درمانی شده و شاخص های بهداشتی بویژه در مناطق حاشیه ای و روستاها را ارتقا داده است.


براک اهداف اختصاصی این طرح را آموزش علمی و عملی، مراقبت های بهداشتی اولیه، آموزش فشار خون، مراقبت از کودکان زیرشش سال و ارائه آموزش های پیشگیری از اعتیاد ذکر کرد.


ارتقای بهداشت نیازمند مشارکت آحاد جامعه است


در ادامه این همایش صادق حضرتی رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل اظهار داشت: هر چه مشارکت شهروندان در ارتقای بهداشت محیط و جامعه بیشتر باشد احساس مسئولیت افراد برای رعایت سلامتی در جامعه بیشتر خواهد شد.


وی افزایش انگیزه و سمت و سو دادن به رفتارهای مثبت در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: ما باید در این حوزه دارای نگاه فرابخشی باشیم چراکه مسئله بهداشت مربوط به همه مردم جامعه است و شامل یک فرد نیست.


پایان پیام/

کد خبر 320240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha