تمسک به فرهنگ قرآن سبب غنی شدن افراد از علوم الهی می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ترویج فرهنگ و آموزه های قرآن کریم در سطح جوامع سبب غنی شدن افراد از معارف و احکام دینی و الهی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام صفر قربانپور،‌ مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز(4آذر) در گردهمایی مسئولین مؤسسات و مربیان قرآن شهرستان کمیجان گفت: اجرای دستورات قرآن در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.
 

وی افزود: قرآن به عنوان کاملترین راهنمای سعادت بشرتمامی دستورات لازم برای چگونه سالم زیستن را ارائه کرده است، دستوراتی که اگر به کار گیری شوند سعادت دنیا و آخرت را برای ما به همراه خواهد داشت.


حجت الاسلام قربانپور وظیفه مسئولان مؤسسات و خانه های قرآنی، مربیان قرآن و خانواده ها را برای علاقه مند شدن دانش آموزان، دانشجویان و فرزندان بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر با خداوند ارتباط برقرار کنیم همه چیز در اختیار ما خواهد بود چرا که با خدا بودن منافع بسیاری را نصیب انسان می کند وسبب می شود تا فرد تنها با فرمانبرداری از ذات اقدس الهی در مقابل بسیاری از وسوسه ها بایستد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: درمان واقعی آلام بشر در مقابل آسیب ها، ناهنجاری ها و مشکلات روحی و عاطفی فقط شناخت قرآن و تدبر و عمل به آن است.


وی با بیان اینکه اجرای دستورات قرآن در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: قرآن کریم و اثرات آن باید در زندگی فردی و اجتماعی نمایان شود زیرا عمل به فرآمین الهی دستیابی به سرمنزل ابدی را مهیا می سازد.
 

حجت الاسلام قربانپور اظهار کرد:‌ در جوامعی که هجوم سیل آسای فرهنگ‌های غلط و منحرف به آسانی و سرعت دیوارهای اجتماعی را در می‌نوردد و نسل جوان را شیفته خود می‌سازد و برخی را نیز از دین و مفاهیم دینی تهی می کند، تمسک به سرچشمه وحی الهی سبب پایداری آنان به دین اسلام می شود.


گفتنی است، در این گردهمایی هر یک از مسئولان خانه های قرآن به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.


پایان پیام/

کد خبر 316562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha