تشکل های مسجدی از موازی کاری پرهیز کنند

خبرگزاری شبستان:رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی با بیان اینکه مسجد بهترین مکان برای پرکردن خلا روحی و معنوی انسان ها است،گفت:برای جذب وحضور جوانان تشکل های مسجدی از موازی کاری پرهیز کنند.

 حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی با بیان اینکه مسجد پایگاهی مستحکم برای پیشگیری از فساد است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: با تقویت برنامه های تربیتی در مساجد می توان زمینه آلودگی و فساد را در جامعه از بین برد.


وی افزود:مسجد بهترین پایگاه برای سازماندهی نیروهای مدافع اسلام و بهره گیری مناسب از توانمندی های این نیروها برای رسیدن به اهداف متعالی و اسلامی است.


حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به اینکه مساجد همواره نقش هدایت گری داشته اند و نیروهای ارزشمند، مومن، خدمتگزار و دلسوز را تحویل جامعه می دهند، گفت: انقلاب ایران یک معجزه بود و بی تردید این عظمت و بزرگی به واسطه برخورداری و همچنین بهره گیری مناسب از محیط معنوی مساجد است.


دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، تعامل نادرست عوامل مسجد با جوانان را مهمترین دلیل کم رغبتی جوانان به حضور در مساجد دانست و گفت:نه تنها امام جماعت بلکه خدام و کارکنان مسجد نیز باید با احترام و خوشرویی پذیرای جوانان شوند و به تناسب استعداد جوانان برخی از وظایف را به آنها بسپارند.


وی با اشاره به اینکه تشکل های مساجد هم باید ضمن توجه به نیازهای جوانان از موازی کاری پرهیز کنند، گفت:جوان اگر احساس کند که مسجد محلی برای پاسخگویی به پرسش های اوست نه تنها به مسجد متمایل می شود بلکه دیگران را نیز با خود همراه می سازد.


حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به اینکه اگر یک امام جماعت خوب در برخورد با پیر و جوان حد میانه را رعایت کند می تواند با نوع برخورد خویش جوانان را شیفته دین و پایبند مسجد کند، افزود:خطبا و امامان جماعت در مساجد باید سخنانشان نو و به روزو مطابق با نیازهای جوانان بیان کنند.


وی تصریح کرد: نباید مسجد وسیله ای برای کسب برخی امتیازها تلقی شود برخی از جوانان و نوجوانان فقط برای گرفتن امتیاز برخی از ارگان ها در مسجد حضور می یابند این مساله در شان مسجد نیست و در واقع هدر دادن یک پتانسیل مذهبی قوی برای چند امتیاز پایین است.


دبیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با تاکید بر انجام فعالیت های فرهنگی علمی در مساجد گفت: اگر به جز قرائت قرآن کلاس هایی درباره مباحث قرآن پژوهی، قرآن شناسی و تاریخ در مساجد تشکیل شود برای جوانان مفید است.


وی تصریح کرد:عصرکنونی که روزگار فراگیری بحران معنویت و جستجوی حقیقت الهی توسط ضمیر پاک انسان ها است بنابراین مساجد بهترین مکان برای پر کردن خلا روحی و معنوی انسان ها است چرا که مسجد مسجد مکانی است که انسان ها در شرایط روحی نامتعادل به آن پناه برده و با آرامش خاطر، از آن خارج می شوند.


حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مسجد فراهم می آورد.


وی با تاکید بر اینکه امروز مساجد پایگاهی ارزشمند برای تربیت نیروهای کارآمد در زمینه های مختلف است، گفت: بی تردید همگان اذعان دارند تنها مکان هایی که در آن همیشه به روی عموم باز و آماده ارائه خدمات گوناگون است مساجد هستند.


رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به اینکه انسان های طالب رشد و تعالی تزکیه، تعلیم و تربیت خود را با حضور در مسجد بدست می آورند، تصریح کرد: مسجد کانون تقوا و پایگاه پرهیزگاری، محل تطهیر روح و تصفیه قلب و جایگاه پرورش عقل است.


پایان پیام/

کد خبر 316650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha