اولویت صنعت استان صیانت از تولید فعلی است

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین صیانت از تولید موجود و تکمیل طرح های نیمه تمام موضوع مهمی است که باید برای این امر مهم گام جدی برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، علی پرزحمت ظهر امروز (4 آذر) در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان قزوین که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، بیان کرد: لازم است از حُسن نیت وزیر صنعت و معدن در انتخاب اینجانب تشکر کنم و از حسن اعتماد امام جمعه نیز تقدیر داشته باشم.
 

وی ادامه داد: استان قزوین، استانی صنعتی است که با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های استان لازم است چند اولویت در این استان مورد توجه قرار گیرد که جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی استان، به خصوص در شهرک ها و شهرهای صنعتی یکی از این موارد است.
 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: بررسی و شناسایی واحدهای نیمه فعال و فعال و بازگرداندن واحدهایی که با ظرفیت کمتر فعالیت دارند به وضعیت عادی اولویت دیگری است که باید با تعامل بخش خصوصی محقق شود.
 

وی عنوان کرد: صیانت از تولید موجود و تکمیل طرح های نیمه تمام موضوع مهم دیگری است که مورد تأکید وزیر صنایع است و باید برای این امر مهم گام جدی برداشت البته در کنار این اقدامات لازم است به تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش بخش بازرگانی نیز توجه کرد تا بتوانیم به یکپارچگی در بخش تولید و پخش فرآورده ها دست یابیم.
 

پرزحمت اعلام کرد: موضوع دیگری که باید به طور جدی به آن پرداخته شود قانون نظام صنفی است چراکه این قانون به نحو احسن اجرا نشده است، اگر این قانون به خوبی اجرایی شود، اصناف به اهدافشان می رسند و شرایط بهتری برای آنها فراهم می شود.
 

وی تأکید کرد: واگذاری کار و امور به بخش خصوصی، تشکل ها و اصناف موضوع دیگری است که باید محور کار ما باشد البته در این میان باید همه دستگاه ها به خصوص استاندار ما را یاری کنند و سعی خود را بر کار و تولید قرار دهیم.
 

در ادامه رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولیت امانتی است که در اختیار افراد قرار می گیرد که این امانت می تواند فرصتی برای خدمت به نظام و مردم و همچنین باقیات و صالحات باشد.
 

حسن جمشیدیها افزود: این مسئولیت امتحان نیز هست و امروز این مسئولیت را در استان به مدیر جدیدی که فردی دارای تجربه است، واگذار می کنم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.
 

وی توضیح داد: 40 ماه پیش توفیق حضور در استان قزوین را یافتم که در این مدت سه واقعه مهم طح هدفمند کردن یارانه ها، ادغام سازمان های بازرگانی و صنعت و معدن و تحریم ها را شاهد بودیم که تحریم ها بزرگترین چالش در بحث صنعت و اقتصاد است.
 

رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: البته در حوزه ادغام هنوز ادغامی صورت نگرفته بلکه تنها دو سازمان با هم تجمیع شدند زیرا وظایف کم نشده است.
 

وی اعلام کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری 217 میلیون دلار صادرات از استان قزوین صورت گرفته و طی سال گذشته 254 پروانه بهره برداری با 330 میلیارد تومان با 3 هزار و 800 نفر اشتغال صادر شده است که البته طی شش ماهه نخست سال جاری تعداد پروانه های به بهره برداری رسیده 53 فقره با 150 میلیارد تومان بوده است.
 

جمشیدیها اضافه کرد: من آنچه توانستم و در وسع بنده بود انجام دادم و همه ما موظف هستیم برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم زیرا حفظ نظام از نظر امام خمینی (ره) از واجبات است.
 

وی خاطر نشان کرد: در پایان لازم است نسبت به یکی از مشکلات استان هشدار دهم؛ برخی از واحدهای صنعتی با دلار یک هزار و 226 تومان کار خود را آغاز کردند ولی از آنجا که افزایش قیمت ارز پلکانی نبود این واحدها نتوانستند شرایط را رصد کنند از این رو اگر مشکل این واحدهای صنعتی حل نشود چه د استان قزوین و چه دیگر استان ها با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 316700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزمي IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    مهندس پرزحمت مديري توانا و متخصص در بخش صنعت و معدن است در استان اردبيل هم منشا خدمات فراواني بوده است .