روز نکبت و حافظه تاریخ سرزمین فلسطین

زدودن نام فلسطین از ذهن جهان رویایی است که صهیونسیت ها با همه تلاش های خود باید آن را به فراموشی بسپارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، مردم فلسطین باید به خود ببالند که بااتحاد و پیگیری های جمعی ثابت کرده اند  قوی تر از آن هستند که با تلشهای مداوم صهیونسیت ها برای بیرون راندن آنها از سرزمین تاریخی شان هیچ گاه صحنه را ترک نکرده اند.

اکنون به آنها گفته می شود که از برگزاری  روز " نکبت " یا همان فاجعه اشغال فلسطین در سال 1948 که یاد آور حمله بی رحمانه و بی خانمان کردن اکثر فلسطینی ها برای رخ دادن آنچه خود "معجزه اسراییل " می خوانند ، دست بردارند.

فلسطینی ها که در حال حاضر حدود یک پنجم جمعیت سرزمین های اشغالی را تشکیل می دهند بیش از نیم قرن است که در سرزمین خود در معرض رفتارهای تبعیض آمیز صهیونیست ها قرار دارند.

اشغالگران قدس حکومت جعلی خود بر سرزمین های اشغالی را دارای قوانین دموکراتیک می دانند این در حالی است که آنچه آنها ادعا می کنند  تنها مدینه فاضله ای برای یهودیان است  و حضور مسلمانان و مسیحیان در این سرزمین را یک بی قاعدگی و ناهنجاری تلقی می کنند.

مسئله برخورد با شهروندان فلسطینی که در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند همواره سیاستمداران اسراییلی را به خود مشغول کرده  اما قوانین تبعیض آمیز ، محاصره غیرقانونی و حتی اعمال  زور و خشونت نتوانسته است فلسطینی ها را از مواضع خود برای مبارزه با دموکراسی انتخابی و دروغین اسراییلی ها و احقاق حقوق مسلم خود به عقب بازگرداند.

تلاش های بی وقفه صهیونیست ها برای از بین بردن هویت ملی فلسطینی ها با اعمال انواع قوانین در بیت المقدس ، کرانه باختری و نوار غزه مانند بی اعتبار دانستن کارت های شناسایی فلسطینی آنها و وادار کردن فلسطینی ها برای تغییر هویت خود به اسراییلی هرگز نتوانسته احساس استقلال و تعلق مردم فلسطین به سرزمینشان را از آنها بگیرد.

بر اساس گزارش موسسه حقوق مدنی در سرزمین های اشغالی ، سیاستمداران اسراییلی بر خلاف آنچه ادعا می کنند حتی از الفبای دموکراسی هم بی اطلاع هستند.

این بیانیه در پاسخ به مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی ( کنیست ) صادر شد که بر اساس آن به دادگاه های اسراییلی اجازه داده می شود که حق شهروندی هر فلسطینی که مظنون به جاسوسی ، خیانت یا کمک به دشمنان اسراییل است را باطل اعلام کنند.

یکی دیگر از مصوبه های اخیر کنیست قانون 1952 بود که دقیقا جمعیت فلسطین را هدف قرار می داد که حزب " بیتنا " متعلق به آویگدور لیبرمن ، وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس به شدت آن را مورد حمایت قرار داد.

قانون " نکبت " نیز یکی دیگر از قوانین نژادپرستانه رژیم صهیونیستی است که مبنای آن جنگ برای از بین بردن هویت فلسطینی و زدودن کامل نام و یاد آن از اذهان عمومی جهان است و افرادی را هدف می گیرد که هر ساله با برگزاری مراسم "روز فاجعه فلسطین " نام ویاد آن را در دلها زنده میکنند.

اما پاسخ فلسطینی ها به این این قانون این بود : ما حاضریم برای یادآوری این روز به جهانیان به زندان برویم ، قانون نکبت عرب ها را متوقف نمی کند بلکه دامنه اعتراض های آنها  را گسترش می دهد.

به گفته فلسطینی ها قانون نکبت قانونی برای تحت کنترل در آوردن یاد و خاطره فلسطینی ها و قانونی غیر عاقلانه برای تنبیه احساسات مردم فلسطین است گویا قدرت فسطینی ها به شدت کیان رژیم صیونیستی را به خطر انداخته و آنها ر ا نگران کرده است.

صهیونیست ها در طول 60 سال اخیر تلاش کرده اند تا از تعداد جمعیت اعراب فلسطینی در سرزمین های اشغالی بکاهند و همواره خواستار سرزمین فلسطین بدون مردمش بوده اند اما این خواسته آنها با استقامت مردم فلسطین برای از دست ندادن هویت تاریخی شان به چالش کشیده است و همین امر موجب به راه افتادن انتفاضه های اول و دوم شد.

بنابر گزارش اینفورمیشن کلیرینگ هاوس ، اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و تصویب پی در پی قطعنامه های ضد هویت فلسطینی نه تنها نتوانسته یاد فلسطین را از ذهن جهانیان خارج کند بلکه موجب شده تا اسراییل به عنوان یک رژیم آپارتاید در دنیا معرفی شود .

هسته سیاسی رژیم صهیونیستی اکنون چنان دچار بحران اخلاقی شده است که دیگر هیچ گونه بزرگ نمایی و تبلیغات هاسبارایی برای توجیه این بی اخلاقی برای جامعه بین الملل قابل قبول نیست .

رفتارهای ضداخلاقی صهیونیست ها آرزوی آنان را برای زدودن نام فلسطین از اذهان عمومی برباد داده است و این یاد و نام اسراییل است که به زودی از همه ذهن ها و خاطره ها خواهد رفت.

 

کد خبر 31673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha