فلسطین؛ بدون کمک های خارجی

آمارها و مصداق های مستند حاکی از آن است که جهاد فلسطینیان اقتصاد بی نظیری را بدون کمک های خارجی برایشان حاصل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، موسسه تحقیقات سیاسی و اقتصادی فلسطین در گزارشی حیرت آور از سقوط آمار بیکاری مردم غزه از 37 درصد در سال 2010 به 30 درصد در سال 2011 خبر داد در حالیکه تحریم ها همواره بر نوار غزه اعمال می شده است و بسیاری از مردم حتی سرپناهی برای زندگی نداشتند.

آژانس پناهندگان فلسطینی در خاورمیانه سازمان ملل در آخرین گزارش خود از رشد آمار متقاضیان مشاغل کارگری در میان فلسطینیان خبر داد.

آجولانی، دختر یک خانواده فلسطینی که در آمریکا متولد شده است از 20 سال گذشته وضعیت اقتصادی فلسطینیان را مطالعه می کند و با آژانس های مختلف سازمان ملل برای بهبود وضعیت اقتصادی فلسطینی همکاری دارد،وی در این باره  اظهار داشت: رشد اقتصاد و اشتغال زایی و خودکفایی فلسطینیان به موازات رشد جمعیت افزایش یافته است.

به گزارش شبکه خبری اینفو-فلسطین، رشد اقتصاد فلسطین مطلقاً بر پایه خودکفایی ملی است چرا که کمک های دهندگان و بخشندگان کشورهای خارجی همواره برای رسیدن به دست مردم با هزاران بن بست روبرو می شود و در واقع یکی از عوامل محدود بودن حقوق کارگران و حقوق بگیران است.

در حال حاضر در مجموع 90 هزار حقوق بگیر در مجموع فلسطین و غزه مشغول به کار هستند و همین امر قدرت خرید فلسطینیان را تقویت می کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 47690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha