ارسال 8 اثر مجلسی به سوگواره تعزیه شهرستان کهگیلویه

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: 8 اثر مجلسی تعزیه هنرمندان استان کهگیلویه وبویراحمد به نهمین سوگواره تعزیه استانی در شهرستان کهگیلویه ارسال شده است.

آزاد خردمند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه مدارک این گروه ها به دبیرخانه دائمی تعزیه در شهرستان ارسال شده به خبرنگار شبستان گفت: نهمین همایش سوگواره تعزیه استانی کهگیلویه وبویراحمد از 25 تا 30 آذرماه جاری با حضور گروه های برتر تعزیه استان به میزبانی شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.

 

وی افزود: فراخوان حضور گروه ها برای تعزیه گردانان و ادارات ارشاد اسلامی شهرستان ها ارسال و مقرر شد هر یک از 6 گروهی که با انتخاب هیئت داوران به مرحله پایانی می رسند در شهرستان های استان اجرای عمومی داشته باشند.

 

خردمند بیان داشت: این دوره از سوگواره برخلاف دوره های قبل رقابتی نخواهد بود و به صورت همایشی با اجرای عمومی برای مردم انجام می گیرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: روز دوم دی ماه امسال همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان کار تجلیل از گروه های راه یافته به مرحله پایانی با حضور مسئولان استانی در شهر لنده برگزار می شود و مبالغی وجه نقد به عنوان هزینه ورودی به گروه ها تعلق می گیرد.


خردمند در پایان گفت: کار داوری آثار را داوران با تجربه در حیطه تعزیه به عهده خواهند گرفت.


پایان پیام/
 

کد خبر 316952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha