زنان قشر فعال در همه ابعاد هستند/تاثیر انقلاب در رشد بانوان ایرانی

خبرگزاری شبستان: مسئول گروه برنامه ریزی اقشار اجتماعی، معاونت امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: زنان قشر فعال در همه ابعاد هستند که می توانند قشرهای فعال جامعه را در دامن خودشان تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، فرزانه نیکوبرش، مسئول گروه برنامه ریزی اقشار اجتماعی، معاونت امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امروز (5 آذر) در جلسه ای در خصوص وضعیت موجود زنان در جهان گفت: نگاه جهان به زن به عنوان یک نگاه ابزاری است که با اسم وعناوین مختلف و ارزش های خودشان همخوان است.


وی افزود: غربی ها از زن به عنوان یک کالا استفاده می کنند که آن را برابری و آزادی زنان می دانند.


نیکو برش با بیان اینکه در فرهنگ دینی زنان از جایگاه والا و تکاملی برخوردار هستند، اظهارداشت: نقش همسری، نقش مادری، تربیت فرزندان و نفش خود زنان به عنوان سرمایه اجتماعی از نقش های اساسی زنان مسلمان است.


وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی زنان رشد بسیاری پیدا کردند، تصریح کرد: نقش زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است و قشر فعال در همه ابعاد هستند که می توانند قشرهای فعال جامعه را در دامن خودشان تربیت کنند.


مسئول گروه برنامه ریزی اقشار اجتماعی، معاونت امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآورشد: نباید گذاشت حضور زنان فعال در جبهه انقلاب کمرنگ شود و باید این زنان شناسایی شوند.


وی در خصوص اینکه بانوان جامعه ما اهل فکر هستند و نباید صحنه انقلاب را ترک کنند، اذعان داشت: جبهه انقلاب ما زنان کارآمد، فعال، زبان آور، نویسنده، عالم و دانشمند به مراتب بیشتر دارد.


نیکوبرش خاطرنشان کرد: تلاش در عرصه فرهنگ دینی به فرهنگ بومی هر استان بستگی دارد که اگر طرح و برنامه ای باشد راحت تر می تواند به ثمر برسد.


پایان پیام/
 

کد خبر 317082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha