وجود یک هزار ورزشکار جانباز و معلول در خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی از وجود یک هزار و 50 ورزشکار جانباز و معلول در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مهدی شریعتی فر، رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی، امروز بعداز ظهر (5 آبان) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به 7 تا 13 آذر هفته بزرگداشت پاراالمپیک، اظهار داشت: کمیته ملی پارالمپیک در سطح دنیا فعالیت خوبی دارد، به نحوی که هنگام برگزاری مسابقات قهرمانی جهان بسیاری از ورزشکاران معلول و جانباز در مسابقات جهانی حضور پیدا می کنند.

 

وی با اشاره به تاسیس کمیته ملی پاراالمپیک در ایران با هدف توسعه ورزش جانبازان و معلولان، افزود: این کمیته بستر مناسبی برای توسعه ورزش های قهرمانی این حوزه را فراهم کرده است.

 

وی با بیان اینکه کمیته ملی پارالمپیک در دو حوزه نابینایان – کم بینایان و جانبازان و معلولان فعالیت می کند، بیان داشت: 23 رشته شامل هشت رشته در حوزه کم بینایان و نابینایان و 15 رشته در حوزه جانبازان و معلولان است.

 

رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی به برنامه های هیئت ورزش جانبازان و معلولان استان اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگ و ورزش، رونمایی از کتاب توانمندی های پنهان معلولان و جانبازان، تجلیل از افتخار آفرینان معلول و جانباز از مهمترین این برنامه هاست.

 

وی از کسب دو مدال کشوری برنز و نقره در ورزش باستانی برای استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: کسب 54 حکم قهرمانی و مدال ورزشی طلا، نقره و برنز، 14 حکم استانی و چهار حکم منطقه ای از افتخارات ورزش جانبازان و معلولان استان از ابتدای تاسیس تاکنون است.

 

شریعتی از وجود یک هزار و 50 نفر ورزشکار جانباز و معلول در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد 450 نفر در سطح مسابقات ورزش را ادامه می دهند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 317123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha