برای60 هزار بیکاراستان اردبیل با منابع دولتی نمی توان اشتغال ایجاد کرد

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل گفت: برای60 هزار بیکار استان اردبیل نمی‌توان با منابع محدود دولتی که تنها 19 درصد آن در سال‌ جاری جذب شده اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل عصر امروز( 5 آذر) در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: ما باید با الگوگیری از الگوهای موفق داخلی و خارجی بتوانیم در جذب سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه کوشا باشیم.


وی با اشاره بر ضرورت تغییر نگاه جوانان به اشتغال و تغییر فرهنگ کار، افزود: فرهنگ کار و اشتغال باید برای جوانان ما تعریفی دوباره شود چراکه با نگاه استخدام رسمی در ادارات و صرف اشتغال اداری نمی‌توان کاری از پیش برد و هر روز به نرخ بیکاران این استان اضافه تر می شود.


خدابخش ادامه داد: براساس یک آمار اعلام شده، در استان اردبیل 590 میلیارد تومان منابع بانک‌ها که در واقع پول و سرمایه‌های این مردم است به طرح‌های مختلف و گاه طرح‌های غیرمفید و با انحراف بالا پرداخت شده که هیچ ثمربخشی و نتیجه‌ای نیز به همراه نداشته است و تنها سرمایه این مردم را هدر داده است.


استاندار اردبیل گفت: مجموعه‌های بزرگ این استان نظیر کارخانه آرتاویل تایر اخیراً با رایزنی‌هایی که داشتیم کارخانه تراکتورسازی تبریز را قانع کردیم تا به میزان 70 میلیارد تومان لاستیک خود را از این مجموعه تولیدی خریداری کند تا این کارخانه قادر باشد ماشین‌آلات خریداری شده خود را به ارزش 20 میلیون یورو وارد استان کند.


باید به سرمایه گذاران اعتماد کنیم


وی با اشاره به وجود 60 هزار بیکار در استان اردبیل، تصریح کرد: نظام اداری استان اردبیل و در حقیقت کل کشور که امروز اسیر کاغذبازی های فراوان شده است باید از بین رفته و اصلاح شود تا بتوان در جذب سرمایه‌گذارهای جدید کاری از پیش برد و ضرورت تحقق این مهم اصلاح نگاه استان به سرمایه گذاران و اعتماد به آنها است.


خدابخش با تاکید براین مطلب که همه مسئولان و مردم باید دست به دست هم دهند تا سرانه درآمد استان که نصف کشور است، افزایش پیدا کند، اضافه کرد: ما تنها با تصمیمات درست، منطقی و عاقلانه است که می توانیم نگاه های غیر کارشناسی را از خود دور کنیم و کاری برای اشتغال این استان انجام دهیم.


استاندار اردبیل در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: کارگزاران نظام اسلامی باید با تسهیل زمینه های اشتغال جوانان این مرز و بوم را یاری کنند.


از ابتدای امسال تاکنون برای 16 هزار و 180 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است


در ادامه این جلسه سید حامد عاملی معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل در سخنانی با اعلام اینکه از میزان اشتغال در نظر گرفته شده در سال‌جاری برای استان اردبیل 65 درصد آن تحقق یافته است، گفت: براساس سند اشتغال امسال با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید برای 25 هزار و 62 نفر بیکار در استان اردبیل فرصت اشتغال به وجود آید و به یقین نیز این ظرفیت در استان اردبیل وجود دارد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 317172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha