بررسی اهتمام مدیران در حوزه وضعیت فرهنگی قزوین

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با توصیف شاخص ها، میزان اهتمام یا عدم اهتمام مدیران در خصوص وضعیت فرهنگی استان مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حسن کاشی در جلسه کمیته تخصصی امور فرهنگی و مذهبی استان بیان کرد: این شاخص ها بر اساس اسناد بالادستی و دریافت اطلاعات از دستگاه های اجرایی، تبیین و جمع بندی شده و پس از بررسی کارشناسی مراحل بعدی آن نیز اجرایی می شود.
 

وی ادامه داد: پس از جمع آوری اطلاعات بر اساس این شاخص های کمی، دستگاه های اجرایی استان از لحاظ میزان فعالیت فرهنگی مورد بررسی قرار می گیرند و در نهایت نیز با توصیف شاخص ها میزان اهتمام یا عدم اهتمام مدیران در خصوص وضعیت فرهنگی استان مشخص خواهد شد.
 

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: مطابق آمارهایی که به طور سالانه از دستگاه های اجرایی جمع آوری و احصاء می شود، میزان فعالیت فرهنگی استان مشخص خواهد شد و در سال های بعد نیز بر اساس افزایش یا کاهش این شاخص ها، میزان تلاش دستگاه ها در امور فرهنگی سنجیده می شود.
 

وی افزود: در مرحله بعدی نیز براساس تحقیقات میدانی و بررسی علل کاهش شاخص ها و استفاده از نظر صاحب نظران و جمع بندی اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی یک توصیف نسبی از وضعیت فرهنگی استان به دست خواهد آمد.
 

کاشی اعلام کرد: در مراحل نهایی نیز پس از کسب نتایج چگونگی و میزان اجرایی شدن شاخص ها توسط دستگاه های اجرایی با تشکیل جلساتی با حضور مدیران دستگاه ها می توان گزاره هایی دست یافت تا وضعیت فرهنگی استان را بهبود دهیم.
 

وی خاطرنشان کرد: در مرحله آخر نیز موارد احصاء شده منجر به برنامه ریزی های کارشناسی در خصوص ارتقاء شاخص های فرهنگی در استان می شود و لزوم تبیین این شاخص ها در حوزه های اجتماعی و فرهنگی به دلیل فقدان اطلاعات دقیق و قابل تحلیل در استان صورت گرفت.
 

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد: این بررسی در سطح استان و شهرستان ها نیز صورت می گیرد.
 

گفتنی است در این جلسه شاخص های فرهنگی در محورهای دینی و مذهبی، دانشگاه، گردشگری، صنایع دستی، مشارکت های مردمی، سمن ها و آموزش و پرورش، کتابخوانی، نشریات و غیره، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضاء برای نهایی شدن این شاخص ها نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کردند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 317224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha