یادواره های شهدا درس استقامت و پایداری را در جامعه احیا می کنند

خبرگزاری شبستان: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل با بیان اینکه یادواره های شهدا درس استقامت و پایداری را در جامعه احیا می کنند، گفت: شهرستان اردبیل 77 شهید کارگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سرهنگ عظیم تیموری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل، صبح امروز( 6 آذر) در یادوراه شهدای کارگری شهرستان اردبیل، اظهار داشت: رزمندگان ایران اسلامی در 8سال دفاع مقدس با رشادت های خود رؤیای شیرین فتح خوزستان و رسیدن 7 روزه صدام به تهران را به کام او تلخ کردند و رژیم بعثی تنها 35 روز در پشت دروازه خرمشهر برای تجاوز به ایران اسلامی غافلگیر شد.


وی با بیان اینکه کسانی که در یادوراه های شهدا حضور پیدا می کنند در حقیقت نام خود را در کنار شهیدان و رزمندگان آن دوران قرار می دهند، افزود: به فرمان امام راحل در 5 آذرماه 1358 بسیج مستضعفین تشکیل شد و با این فرمان بسیج در صحنه حاضر شد و این حضور در حقیقت باعث تضمین حیات و رشد انقلاب اسلامی شد.


سرهنگ تیموری، ماهیت بسیج را ماهیت استکبار ستیزی عنوان کرد و گفت: انقلاب عظیم اسلامی نیازمند لشگر بزرگ است و لشگر انقلاب اسلامی بعد از تشکیل همواره بسیج بوده است که از همان ابتدای تشکیل با تندروی ها و کج اندیشی ها به مبارزه و مقابله برخاسته است.


از 218 هزار شهید 8 سال دوران دفاع مقدس 85 هزار و 332 نفر بسیجی بوده اند


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل با اعلام اینکه طبق آمارها از 218 هزار شهید 8 سال دوران دفاع مقدس 85 هزار و 332 نفر بسیجی بوده اند که رقمی بیش از 39 درصد را شامل می شود، تصریح کرد: به برکت وجود بسیج بود که هشت سال جنگ تحمیلی به هشت سال دفاع مقدس تبدیل شد.


این مقام مسئول ادامه داد: در روزهای آغاز جنگ، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دفاع مردم در برابر تجاوز رژیم صدام یک تکلیف شرعی و این جنگ، جنگ اسلام با کفر می باشد تکلیف را مشخص و ملت شجاع ایران را برای ایفای وظیفه حیاتی مکلف کردند.


سرهنگ تیموری، 8 سال دفاع مقدس را بزرگترین و مهمترین حادثه قرن بیستم عنوان کرد و ادامه داد: به خاطر ماهیت استکبار ستیزی بسیج و ملت ایران است که جمهوری اسلامی ایران مورد هجمه و تهدیدات گوناگون و فراوان داخلی و خارجی دشمن قرار می گیرد.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردبیل با بیان اینکه مادران در 8 سال دفاع مقدس با پوشاندن کفن به فرزندان خود نقش اصلی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نشان دادند، خاطر نشان کرد: امروز هم ملت ایران اسلامی با تمام توان و روحیه ایثارگری الهام گرفته از فرهنگ عاشورا برای دفاع از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمان های آن تحت فرماندهی، فرمانده معظم کل قوا، آماده جان فشانی و ایثار هستند.


پایان پیام/

 

کد خبر 317390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha