مرحله استانی سی وششمین مسابقات قرآن کریم استان اردبیل آغاز می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از آغاز مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از فردا ( 7 آذر) در استان اردبیل خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین وحدت مشهوری نظری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: بخش اول مسابقات سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اردبیل در رشته مفاهیم آغاز شده و شرکت کنندگان به رقابت می پردازند.


وی با بیان اینکه نفرات برگزیده و شرکت کننده از بین چهره های قرآنی شرکت کننده در مسابقات شهرستانی قرآن کریم می باشند، افزود: فردا پنجشنبه هفتم آذرماه ساعت 9 صبح درآستان مقدس امامزاده صالح (ع) اردبیل در شته مفاهیم رقابت ها آغاز می شود.


حجت الاسلام مشهوری ادامه داد: مرحله استانی رشته حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در گروه برادران در روز جمعه هشتم آذرماه سالجاری ساعت 9 صبح در مسجد قدس اردبیل و مسابقات گروه خواهران بالای 16سال در همان زمان در اداره کل اوقاف استان و زیر 16 سال هم همزمان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار و نفرات برتر مشخص خواهند شد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اعلام اینکه مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم نیز در روز پانزدهم آذرماه ساعت 9 صبح در مسجد سرچشمه اردبیل برگزار می شود، تصریح کرد: پس از پایان مسابقات و مشخص شدن نفرات برتر در هر کدام از رشته ها در مرحله استانی، سه نفراز برگزیدگان هر رشته که به ترتیب بیشترین امتیاز این دوره از مسابقات را کسب کرده اند، برای حضور در مسابقات کشوری قرآن کریم اعزام خواهند شد.


این مقام مسئول، مجموع شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات را 300 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در دو گروه سنی زیر و بالای 16 سال و در دو گروه خواهران و برادران با هم به رقابت می پردازند و همانطوری که از لیست ثبت نام کنندگان مشخص شده است امسال شاهد افزایش چشمگیر نفرات شرکت کننده و حضور در رقابت ها هستیم.


حجت الاسلام مشهوری نظری، تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم و عمل به رهنمودهای آن در زندگی را مایه سعادت دنیوی و اخروی برای بشر عنوان کرد و خاطر نشان کرد: قرآن کریم کتابی آسمانی است که در همه حوزه ها اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی حرفی برای گفتن دارد و در حقیقت می توان گفت که با چارچوب های خاص پیامی برای هدایت بشر به سوی سعادت دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 317559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha