زمینه شناخت همه‌جانبه بسیج برای نسل‌های حال و آینده میسر شود

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به جنگ نرم دشمنان، گفت: باید زمینه شناخت همه‌جانبه بسیج برای نسل‌های حال و آینده میسر و فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مسعود گنجی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی عصر امروز( 6 آذر) در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار داشت: باید اذعان نمود که دستاوردهای عظیم علمی و تحقیقاتی ایران اسلامی مرهون و محصول ترویج و گسترش فرهنگ بسیجی در این کشور است.


وی با بیان اینکه جوانان برومند ایران اسلامی با تکیه بر تفکر بسیجی و روحیه ی الهام گرفته از مکتب عاشورا تاکنون توانسته اند انقلاب اسلامی را در همه عرصه‌های جهانی و بین‌المللی مشهور و نام آوازه کنند، افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر تمرکز حرکت کشور در مسیر علم و تقویت اقتصاد مولد است چراکه این مهم می‌تواند ایران اسلامی را از هرگونه آسیب‌پذیری مصون کند.


گنجی با اشاره به تهاجم نرم دشمنان و نظان استکباری علیه تفکرات اسلامی جوانان این مرز و بوم، ادامه داد: نقش بسیج از مقوله‌هایی است که تاکنون احترام، عزت و استحکام کشور را رقم زده است و به یقین اگر جوانان این کشور پیرو خط ولایت بوده و همیشه بسیجی وار حرکت کنند، هیچ دشمنی قادر نمی باشد که جلوی پیشرفت آنها را بگیرد.


رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه صدور فرمان تشکیل «بسیج مستضعفین» در پنجم آذر 58 توسط حضرت امام (ره) گام مهمی در پایه گذاری جنبش مردمی بوده است، تصریح کرد: حضور بسیج و بسیجی در عرصه‌های حساس و مهم کشور آرمان انقلاب اسلامی را تحقق بخشید و چهره واقعی استکبار را نمایان ساخت.


این مقام مسئول با اشاره به این نکته که به برکت وجود بسیج بود که هشت سال جنگ تحمیلی به هشت سال دفاع مقدس تبدیل شد، اضافه کرد: 8 سال دفاع مقدس بزرگترین و مهمترین حادثه قرن بیستم می باشد و در این راستا ذکر این نقطه لازم است که به خاطر ماهیت استکبار ستیزی بسیج و ملت ایران است که جمهوری اسلامی ایران اینهمه مورد هجمه و تهدیدات فراوان داخلی و خارجی دشمن قرار می گیرد.


گنجی خاطر نشان کرد: امروز هم ملت ایران اسلامی با تمام توان و روحیه ایثارگری الهام گرفته از فرهنگ عاشورا برای دفاع از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمان های آن تحت فرماندهی، فرمانده معظم کل قوا، آماده جان فشانی و ایثار هستند و نمی گذارند ذره ای از اصول و مبنی این انقلاب به انحراف کشیده شود.


رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود با بیان اینکه آنهایی که به شهادت رسیده اند مصداق آیه ی "عند ربهم یرزقون" شده اند، گفت: ما همیشه از بیان ابعاد و شاخصه های فرهنگ بسیج عاجز و ناتوان هستیم ولی در بیان عظمت این فرهنگ تنها می توان به فرمایش امام حسین(ع) مبنی بر اینکه "زندگی چیزی نیست جز عقیده و جهاد در راه عقیده" اشاره و بسنده نمود.


پایان پیام/
 

کد خبر 317619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha