شهدا و ایثارگران معادلات استکبار را بر هم زدند

خبرگزاری شبستان:امام جمعه مشهد خواستار تقویت مسئله ایثارگران در حوزه علمیه شد و گفت:شهدا و ایثارگران همه معادلات استکبار را بر هم زدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازمشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد صبح امروز(7آبان) در دیدار با خانواده شهیدان نظری، جانباز محمدباقر بلندی در محل منزل این اظهار کرد:مسئله ایثارگران در حوزه علمیه باید تقویت شود.
 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایثارگران ۲ حیثیت برای ما دارند یکی آن‌که ولی‌نعمت ما هستند و امروز به واسطه آنها اسلام توانسته تمام معادلات جهانی استکبار را به هم بزند و حیثیت دوم این است که ایثارگران به منزله تابلوهای انقلاب هستند.

 

وی با انتقاد بر اینکه یکی از اشکالات رسانه‌ها این است که حضور روحانیت در رزم را جلوه نمی‌دهند و غالبا در فیلم‌هایی که پخش می‌کنند روحانی را فقط به عنوان کسی که قرآن بر سر رزمندگان می‌گیرد معرفی می‌کنند،گفت: روحانیت حضور پررنگی در جبهه داشته و این اشکال در تشکیلات رسانه‌ای وجود دارد که روحانیت را در جریان دفاع مقدس برجسته نمی‌کند.

 

 آیت‌الله علم‌الهدی گفت: 35 سال از انقلاب می‌گذرد و محور جامعه دینی ما که قشر حزب‌الله هستند وابستگی‌اش به روحانیت قطع نشده و این از آثار و برکات ایثارگران و دفاع مقدس است.

  

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که امروز ایثارگران تابلو و نماد دفاع مقدس برای نسلی هستند که انقلاب را ندیدند و مبارزه و خاطرات انقلاب را درک نکردند،گفت: در همان سال 58 و سال‌های انقلاب قرار داریم و این به واسطه همان مردم انقلابی و ایثارگران و تابلوها است.

 

وی با اشاره به این مطلب که آنچه خانواده شهدا و به‌ویژه پدر و مادر شهیدان از قبل دادن فرزند خود در راه خدا در نامه عمل خود، کارنامه درخشان و ارزشمندی را به ثبت می‌رسانند،خاطرنشان کرد: اگر فرزندان شما در قید حیات بودند هر کدام به دنبال زندگی خود بوده اما امروز که 4 شهید و یک جانباز دارید همه آنان به عنوان سرمایه‌های عظیم برای شما مانده‌اند و با همه وجود به شما تعلق دارند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شهادت فرزندان سند عشق به اهل‌بیت و ائمه اطهار(ع) است گفت: شهادت فرزندان برای شما والدین شهدا سند عشق به اهل‌بیت و ائمه اطهار (ع) است که سبب عزت و افتخار شما در دنیا و آباد شدن دنیای اخروی می‌شود.


امام جمعه مشهد مقدس شهدا را مایه روسفیدی مادران و پدران شهید نزد خداوند بزرگ و ائمه اطهار (ع) توصیف کرد و گفت: شهیدان با شهادت خود در راه خدا مسیر تعالی و پیشرفت را طی کرده و خانواده شهدا به‌ویژه پدران و مادران شهید سند عشق به ائمه اطهار و اهل‌بیت(ع) را به دست خود گرفته که انشاءالله این سند عشق را در آخرت در حضور وجود اقدس حضرت زهرا(س) به عنوان سند عشق به آن‌ها را به دست بگیرید.


گفتنی است،آیت الله علم الهدی با خانواده شهیدان حمید، عزیر الله و مهدی نظری و جانباز 70 درصد محمدباقر بلندی دیدار و گفتگو کردند. 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 317719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha