تجلیل از 14 مربی اخلاق مدار خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: طی مراسمی و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و همچنین ورزشکاران استان خراسان جنوبی از 14 نفر از مربیان اخلاق مدار استان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، جعفر قدیری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، شب گذشته (6 آذر) در آیین تجلیل از مربیان اخلاق مدار و مروج فرهنگی استان اظهار داشت: عنصر اصلی و مهم جهان بشریت اخلاق و تربیت است.


وی با بیان اینکه ورزش یک سری حرکات غیر آکادامیک است که وقتی بشر انجام می دهد موجب انرژی اعضای بدن می شود، افزود: تربیت بدنی نیز یک سری حرکات ورزشی و نرمشی است که که اگر درست انجام شود موجب تربیت بدن می شود.


وی با اشاره به اینکه تربیت بدنی در کتاب های بزرگ دانشمندان مسلمان پایه و اساس هر تربیت دیگر محسوب می شود، اذعان کرد: اسلام تنها دینی است که به تربیت و ورزش بسیار اهمیت داده و آنگونه که اسلام به تربیت روح و اخلاق بندگان توجه کرده هیچ دینی توجه نکرده است.


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت های ورزشی مناسبی در استان فراهم است، تصریح کرد: از این پس باید در چارچوب نرم افزاری ورزشکار تربیت شود.


قدیری با تاکید بر اینکه مربیان باید توشه تربیتی را به درستی مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: این توشه تربیتی متشکل از سه مولفه محفوظات فردی، تجربیات شخصی مربی و مهارت های کسب شده در زندگی است.


وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یک استان اخلاق مدار است، اظهار داشت: متاسفانه سقف دانش در تمام حوزه ها به ویژه حوزه ورزش بسیار کوتاه بوده و این امر برگرفته از کاهلی افراد در بحث علم و دانش است.


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: در کار فرهنگی جبر و اجبار نباید در کار باشد تجربه نشان داده در مواقعی که خشونت بکار برده شده نتایجی خلاف نتایج مد نظر بدست آمده است.


قدیری با بیان اینکه تربیت جنسی حلقه مفقوده تربیت دینی است، یادآور شد: اگر تعلیم و تربیت با آگاهی و بر اساس تربیت اخلاقی و دینی نباشد نتایج مورد نظر بدست نمی آید.


پایان پیام/

کد خبر 317724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha