زیبائی های نهضت حسینی در آثار هنری کمتر مورد توجه واقع شده است

خبرگزاری شبستان:سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد فارس با تاکید برلزوم توجه به انتقال زیبائی های عاشورا توسط هنرمندان و اصحاب فرهنگ، گفت:زیبائی های نهضت حسینی در آثار هنری کمتر موردتوجه واقع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام غلامحسین نیازی، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس، امروز(7 آذر) در مراسم زیارت عاشورا که با حضور کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیرخانه کانون های مساجد استان برگزار شد، گفت: حادثه کربلا 2 روی سکه دارد که یک روی آن مصیبت جانگداز و ظلم و ستمی است که در حق امام حسین(ع) و یارانش واقع شد.


وی افزود: روی دیگر سکه مصداق آیه « انی اعلم مالاتعلمون» است که خداوند از میان انسان ها زنانی مثل حضرت زینب (س) را برمی گزیند که در پاسخ گستاخی های عبیدالله بن زیاد می فرماید: « من جز زیبائی چیزی ندیدم».


سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس ضمن تاکید بر توجه اصحاب فرهنگ و هنر به خلق آثار و انتقال زیبائی های عاشورا به مردم با استفاده از زبان هنر، خاطرنشان کرد: در ترسیم صحنه کربلا با استفاده از هنر هایی مثل نقاشی، خوشنویسی و دیگر هنر ها فقط سیاه نمایی و اندوه و ماتم نباشد بلکه به زیبایی های این حادثه عظیم نیز توجه شود.


حجت الاسلام نیازی ادامه داد: اینکه در روز عاشورا حضرت عباس(ع) با لبان تشنه با رسیدن به شط فرات آب را بر آب می ریزد و آب نمی نوشد چون امام حسین (ع) و یارانش را تشنه می داند، از زیبائی هایی است که با استفاده از هنر باید به عنوان پیام عاشورا به مردم منتقل شود.


سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد فارس با برشمردن مواردی دیگر از زیبائی های قیام عاشورا، افزود: در اسارت، خاندان آل الله مثل یک خبرنگار حقیقت یاب حوادث را در ذهن خود ضبط کردند و پس از آن گزارش کردند تا در تاریخ بماند.


وی گفت: درک عمیق هنرمندان و اصحاب فرهنگ از زیبائی های حادثه عاشورا می تواند منجر به خلق آثار ماندگار و فاخر در این مقوله شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 317726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha