مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم همزمان با سراسر کشور در اراک

خبرگزاری شبستان: مرحله استانی اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و دومین دوره مسابقات تسنیم همزمان با سراسر کشور روز پنج شنبه(7 آذر) در اراک آغاز شد.

حجت الاسلام محمدرضا شفیعی، مسوول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در حاشیه افتتاحیه این دوره از مسابقات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به اینکه اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در رشته های قرائت ( تحقیق) و حفظ کل قرآن کریم و دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه مدیران و کارکنان دستگاه های فرهنگی و همسران آن ها در حال برگزاری است، گفت: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه برگزار شده است.


وی افزود: مسابقات قرآنی تسنیم با حضور 55 شرکت کننده در رشته های قرائت، حفظ ، ترتیل و مفاهیم درحال برگزاری است که در رشته حفظ شرکت کنندگان در حفظ سوره منتخب، حفظ دو جزء و حفظ پنج جزء قرآن کریم، در رشته قرائت تحقیق و ترتیل و رشته مفاهیم نیز در بخش ترجمه و تفسیر با هم به رقابت پرداختند.


حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: نفرات اول تا سوم شرکت کننده در مسابقات تسنیم در استان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و نفرات اول هر رشته به مسابقات کشوری راه می یابند.

مسوول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت نیز با حضور 85 شرکت کننده در حال برگزاری است، گفت: شرکت کنندگان در دو رده سنی بالای 16 سال و زیر 16 با هم به رقابت می پردازند.


این مقام مسوول اضافه کرد: خواهران و برادران شرکت کننده در مسابقات قرآنی تلاوت در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن شرکت کردند.

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: شرکت کنندگان در بخش قرائت مسابقات تلاوت باید آیاتی که قرائت می کنند را حفظ بوده و شرکت کنندگان در بخش حفظ نیز تسلط کامل بر ترجمه و مفاهیم آیات داشته باشند.


وی بیان کرد: مسابقات تلاوت قرآن کریم با رویکرد جدید و با هدف توسعه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در بین قاریان و حافظان برگزار شده است.


مسوول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: نتیجه این دوره از مسابقات اول دی ماه جاری اعلام و نفرات برتر به مسابقات کشوری که اواخر بهمن برگزار می شود راه می یابند.


پایان پیام/

کد خبر 317798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha