قرآن کریم گنجینه ای معنوی و کتابی برای هدایت انسان ها است

خبرگزاری شبستان: رییس دیوان عالی کشور گفت: قرآن کریم گنجینه ای معنوی و کتابی برا هدایت انسان ها است و تمسک به این کتاب نورانی راه سعادت را به انسان نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله احمد محسنی گرکانی، رییس دیوان عالی کشورامروز (21 دی) در اختتامیه مسابقات قرآن منطقه یک دادگستری که در اراک برگزار شد، گفت: قرآن گنجینه ای معنوی و کتابی برای هدایت انسان و نشان دهنده راه سعادت است.


وی با تاکید بر توجه به مفاهیم و تدبر در قرآن گفت: هدف از برنامه های قرآنی تنها قرائت قرآن کریم نیست بلکه درک و فهم این کتاب هدایتگر نیز باید مد نظر قرار گیرد.

 

آیت الله محسنی گرکانی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران احیا گر حاکمیت دینی بود که با رهنمودهای امام راحل (ره) و ولایتمداری ملت ایران و در سایه قرآن و اهل بیت(ع) به پیروزی رسید.


رییس دیوان عالی کشور در ادامه با بیان اینکه مسابقات قرآن باید هدفمند برگزار شود، بیان کرد: باید علاوه بر برگزاری مسابقات و محافل قرآنی به عملی کردن دستوارت این کتاب هدایتگر در جامعه نیز توجه کنیم.

 

وی ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را ضروری دانست و ادامه داد: استان مرکزی دارای امتیازات معنوی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی فراوان است و باید در بخش قرآنی و فعالیت های دینی نیز برتر باشد.

 

آیت الله گرکانی در بخش دیگری از سخنانش از کربلای کاظم ساروقی به عنوان نابغه قرن یاد کرد و گفت: این فرد بزرگوار از استان مرکزی بود که با وجود اینکه فردی درس نخوانده و کتب نرفته بود حافظ کل قرآن شد باید برای دیگران نیز بازگو شود.


گفتنی است اختتامیه مسابقات قرآن منطقه یک دادگستری با حضور آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، محمد حسین مقیمی استاندار مرکزی و جمعی از متسابقین برگزار و از نفرات برگزیده این دوره از مسابقات تجلیل شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 331697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha