نمایشگاه  عکس "خلوتگه دل "در اردبیل برپا شد

خبرگزاری شبستان:هنرمند برجسته حوزه هنری استان اردبیل از برپائی نمایشگاه عکس "خلوتگه دل " با موضوع مناسک حج در محل نگارخانه جدید حوزه هنری اردبیل خبرداد.

مصطفی کریمی هنرمند برجسته ی عکاسی حوزه هنری استان اردبیل عصر امروز (7آذر) درخصوص برپائی نمایشگاه عکس "خلوتگه دل" در محل این نمایشگاه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل گفت:در این نمایشگاه 35اثر از مجموعه آثار مناسک حج جهت بازدید علاقه مندان هنر به نمایش گذاشته شده است.


وی افزود:این نمایشگاه تصویری جامع از مناسک وکنگره عظیم سفر معنوی حج را به مخاطب القاء می کند.


کریمی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه موضوعاتی همچون حج و سرزمین وحی، حج به عنوان تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلامی،غربت ومظلومیت خاندان عصمت و طهارت (ع) و ابعاد فرهنگی- اجتماعی شهر مکه در معرض دید قرار داده شده است.


وی هدف از برپایی این نمایشگاه را انتقال فرهنگ اسلامی، انقلابی و تعظیم شعائر الهی و دین اسلام عنوان کرد.


هنرمند برجسته ی عکاسی در اردبیل ، حج را یک حرکت نمادین دانست که مسلمانان همه ساله از اقصی نقاط دنیا با زبان‌ها، آداب و رسوم و نژادهای مختلف در آن شرکت کرده و حرکتی سیاسی عبادی را توامان انجام می‌دهند.


وی تصریح کرد: حج یک نمایشگاه عظیم دینی، اجتماعی و سیاسی است و بایستی بیش از پیش به منشأ وحدت و همدلی مسلمین در سراسر کره خاکی تبدیل شود.


مصطفی کریمی هنرمند برجسته عکاسی حوزه هنری استان اردبیل در پایان سخنان خود، یادآور شد: هنرمندان می توانند در تبیین و شناساندن مناسک حج ابراهیمی به جهانیان کوشا باشند و از طریق ابزارهنر توطئه های دشمنان را در بد شناساندن دین متعالی اسلام، خنثی کنند.


گفتنی است:نمایشگاه عکس "خلوتگه دل " به مدت پنج روز در نگارخانه حوزه هنری استان اردبیل پذیرای علاقمندان به عکس وهنراست.


همچنین،اضافه می شود: این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 صبح الی 12:30ظهر و 16:30بعد از ظهر الی 21 شب برای بازدیدعموم تا 11آذر ماه دایر خواهد بود.


شایان ذکر است که مصطفی کریمی، پیش از این هم درچند استان این نمایشگاه انفرادی را با عناوین مختلف برپا وعکس های آن را درسفری به خانه خدا تهیه کرده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 317870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha