از ارسال 150 هزار کتاب تا اجرای طرح احسان حسینی در مساجد کشور

خبرگزاری شبستان: ارسال 150 هزار جلد کتاب به مساجد، تعلل در بهره برداری از مسجد جامع ولی عصر و اجرای طرح احسان حسینی در مساجد کشور مهم ترین اخبار مرتبط با مساجد در هفته گذشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در هفته سپری شده مساجد کشور با خبرهای مهمی چون اجرای طرح احسان حسینی، ارسال کتاب در هفته کتاب و کتاب خوانی به مساجد و تعلل در بهره برداری از مسجد ولی عصر(عج) مواجه بوده است؛ در این گزارش به صورت اجمالی این اخبار و خبرهای دیگر مورد نظر قرار می گیرد.

 

تعزیه خوانی عاشور‌ایی در مساجد تهران قدیم

جلالی‌ فر، مدیراداره فرهنگی شهرداری منطقه12 تهران با اعلام تعزیه خوانی در مساجد تهران قدیم گفت: برگزاری مراسم تعزیه خوانی عاشور‌ایی در مساجد منطقه 12 در ماه محرم و صفر در دستور کار اداره فرهنگی شهرداری این منطقه قرار دارد؛ این طرح از اول ماه محرم آغاز و تا پایان ماه صفر به ویژه در مناسبت های اربعین حسینی، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح گفت: برگزاری مراسم تعزیه خوانی عاشو‌رایی، مراسم سوگواری،‌ مدیحه سرایی، مد‌احی، سینه زنی و سخنرانی از اقدامات اجرایی این طرح است.

 

15 مقاله برتر در کنگره بین المللی امام سجاد (ع) تقدیر می شود 
دبیر سومین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) از معرفی 15 مقاله برتر در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: در مجموع 112 مقاله توسط صاحبنظران حوزه و دانشگاه مورد داوری قرار گرفت که در روز برگزاری اختتامیه مقالات برتر ارایه خواهد شد.


وی با بیان اینکه کارهای مقدماتی برگزاری این کنگره اعم از انتشار فراخوان و برگزاری کارگاه های آموزشی از ابتدای سال آغاز شد، افزود: این کنگره در سومین سال متوالی با محوریت مباحث امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه و حضور حدود 600 اندیشمند داخلی و صاحبنظرانی از کشورهای عمان، عراق و فلسطین برگزار می شود.

ارسال 150 هزار کتاب به کتابخانه های مساجد سراسر کشور

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی بیش از 150 هزار جلد کتاب و 25 هزار جلد قرآن کریم از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور به کتابخانه های مساجد سراسر کشور ارسال شد.


بنابر این گزارش، این کتاب ها در موضوعات مذهبی، علمی و عمومی است که به کتابخانه های مساجد ارسال می شود. همچنین بیش از 25 هزار جلد قرآن کریم از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی به مساجد مجری طرح تلاوت نور ارسال شد.

 

بهره برداری از مسجد حضرت ولیعصر(عج) به سرانجام نرسیده است

بر اساس گزارشی از خبرگزاری شبستان، علی رغم وعده هایی که برای بهره برداری مسجد ولیعصر(عج) در ماه مبارک رمضان و بعد از آن در ماه محرم امسال داده شده بود پس از 28 سال همچنان خبری از بهره برداری از این مسجد نیست.


حجت‌الاسلام میرحیدر جعفری، امام جماعت مسجد ولیعصر (عج) چهارراه ولیعصر(عج)  با اشاره به اینکه مسئولان شهری کمبود بودجه را دلیل به تعویق افتادن اتمام پروژه مسجد ولیعصر(عج) دانسته اند، بیان کرد: هنوز کف سازی و کاشی کاری و آماده سازی فضای داخلی این مسجد شروع نشده است و معلوم نیست که اعتبار لازم برای بهره برداری این مسجد چه زمانی اختصاص می یابد.

وی گفت: کارشناسان و مهندسان ناظر بر این پروژه سقف اعتباری که برای بهره برداری این مجتمع و مسجد صرف می شود را 30 میلیارد تومان برآورده کرده بودند در حالی که چنین اعتباری برای ساخت و اتمام این مسجد صرف شده است ولی هنوز این مسجد به بهره برداری نرسیده است.
 

شرکت 10 هزار نفر در جشنواره ملی ملکوت

حمیدرضا یونسی، دبیر اولین جشنواره ملی ملکوت از ثبت نام 10هزار نفر تاکنون در فرایند این جشنواره خبر داد و گفت: مهلت شرکت در تمامی بخش های جشنواره تا پایان دی ماه سال جاری بوده و فرصت کافی در اختیار علاقه مندان به این جشنوار هنوز هست.

 

وی افزود: دبیرخانه این جشنواره تشکیل ستادهای استانی را در دستور کار دارد و تاکنون در استانهای قم، تهران، آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان، مازندران، شهرکرد و سمنان به طور ویژه فعالیت کرده است و روز به روز به گستره آن افزوده می شود؛ البته تمامی استان‎ها به همت واحدهای جهاد دانشگاهی تحت پوشش این طرح هستند اما استان‎های قید شده به طور ویژه وارد این طرح شده‎اند.


اولین جشنواره ملی ملکوت از سوی سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور با همکاری مرکز بین­المللی نشر اسراء و با محوریت کتاب «صورت و سیرت انسان در قرآن» تألیف آیت الله جوادی آملی برگزار می­شود که در ستاد عالی کانون های مساجد کشور نیز در برگزاری این جشنواره مشارکت دارد.

مستند سازی طرح های برتر مساجد در جشنواره ایده های مسجدی

حجت الاسلام هادی عجمی، دبیر جشنواره ایده‌های مسجدی از تهیه مستند مساجد الگو و موفق شرکت کننده در جشنواره ایده های مسجدی( فام) خبر داد و گفت: مساجدی که طرح ها و ایده های خود را به این جشنواره ارسال کنند آثارشان به صورت مستند تهیه می شود.

وی همچنین از تمدید مهلت ارسال اثر به اولین فراخوان ایده ها و الگوهای مسجدی تا پایان بهمن خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ایجاد فضای مناسب برای ایده‌پردازی و همچنین راه‌اندازی یک بانک اطلاعاتی برای مسجدی‌ها، امامان جماعت و افراد فعال در مساجد برگزار می‌شود.
 

شرکت کنندگان در این همایش برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی www.masjed.ir مراجعه کنند.

 
اجرای طرح احسان حسینی در 23 هزار مسجد سراسر کشور 

سعید ستاری، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از اجرای طرح احسان حسینی و خیمه گاه انفاق در 23 هزار مسجد سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح در همه استان های کشور اجرا می شود و بر اساس آن هیئات مذهبی در مساجد و حسینیه ها علاوه بر اینکه عزاداران حسینی را اطعام می کنند از فقرا و نیازمندان هم دعوت به حضور در مراسم عزاداری می شود و سبد کالا از طریق نذورات مردمی به آنها اهدا می شود.

بر اساس این خبر، طرح انفاق حسینی هم در دهه اول محرم در مسیر دسته جات عزاداری به صورت فعال انجام شد و این روند تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

پایان پیام/
 

کد خبر 317887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha