دوره آموزشی طب سنتی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: دوره آموزشی طب سنتی توسط کانون فرهنگی وهنری الزهراء(س) در محل مسجد پیرمادر اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل، افشارتموک پزشک عمومی ورئیس درمانگاه شبانه روزی تسنیم (شفا) استان اردبیل بعد از ظهر امروز(8آذر)در دوره آموزشی طب سنتی در محل مسجد پیرمادر اردبیل گفت: طب اسلامی و سنتی محور سلامت در کشور است واین اصول درقدیم الایام در کتاب طب الرضا از امام رضا (ع) در 114دستورالعمل برای حفظ سلامت ، تندرستی ودرمان انسان از آن امام همام به اثبات رسیده است.


وی رعایت سته ی ضروریه (عمل 6 گانه ) محور سلامت انسان در طب اسلامی را متذکر شد وافزود: چگونگی دریافت هوای سالم و تنفس،خوردن وآشامیدن مناسب وبهداشت ،آرایش واستحمام مطلوب را سه عامل اصلی ومهم محورسلامتی انسان در طب اسلامی وسنتی هستند.


تموک ،خاطرنشان کرد:یکی از مهم‏ترین مسایل بشر امروز، حفظ سلامتی است و ابزارهای حفظ سلامت بر اساس دیدگاه‏های پزشکی نوین و سنتی در همه آن چیزی هایی هستند که بشر را احاطه کرده اند،مواردی مانند نوع فعالیت بدنی و مسائل روحی فرد از این جمله‏اند.


وی به نقش مهم وبه کار بستن توصیه‏های حکما برای درست ترانجام شدن تغذیه ،نوع فعالیت ومسائل روحی وروانی در حفظ سلامتی انسان اشاره کرد ولزوم آموزش افراد درباره ی بایدها و نبایدهای این اصول تأثیرگذاررا بیش از پیش ضروری دانست .


دکترافشارتموک پزشک عمومی ورئیس درمانگاه شبانه روزی تسنیم (شفا) استان اردبیل در پایان سخنان خود، یادآورشد: طب سنتی ایران دارای نسخ بسیاربا ارزش و معجزه گری است که هزاران سال سلامت مردم ایران و جهان را حفظ کرده است به طوری که ما امروزهمان تجربیات را در عمل ، برای بیمارانمان بکار گرفته و جواب های معجزه آسائی بدست آورده ایم .


گفتنی است:دوره آموزشی طب سنتی با حضور 60نفر از اعضای کانون فرهنگی وهنری الزهرا (س)مسجد رحمانیه واهالی متدین محله پیررمادر توسط این کانون در محل مسجد پیرمادر اردبیل برگزار شدکه درپایان این دوره حاضرین ویزیت رایگان شدند.


شایان ذکر است که شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با مباحث،امور و آموزش های اولیه طب سنتی واسلامی با محوریت سلامت بدن انسان ودرمان بیماری های مبتدی وشیوع یافته در جامعه کنونی نظیر کم خونی،تب وسرماخوردگی،آرتروز،ورم معده،لاغری وچاقی ،خاصیت موادغذایی مصرفی روزانه ومزاج شناسی آشنا شدند.


پایان پیام/

کد خبر 317993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha