امام سجاد(ع) بزرگ مبلغ قیام عاشورا است

خبرگزاری شبستان: سخنران حرم رضوی با بیان اینکه روشنگری های امام سجاد(ع) وحضرت زینب (س) بعد از ماجرای کربلا در تداوم آن نهضت عظیم اسلامی نقش بسزایی داشته است، گفت: امام سجاد(ع) بزرگ مبلغ قیام عاشورا است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،حجت الاسلام سید حسین حسینی، کارشناس مذهبی و سخنران حرم رضوی شب گذشته(8آذر) در مراسم عزاداری شهات امام سجاد(ع) در حرم رضوی اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و آگاه سازی نسل های آینده از حوادث کربلا از اقدامات ارزشمند امام سجاد(ع) است.


وی امام سجاد(ع) را بزرگ مبلغ قیام عاشورا عنوان کرد و گفت:امام زین العابدین (ع)با سخنرانی و خطبه‌های آتشین خود توانست نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات بخشد.


سخنران حرم رضوی با بیان اینکه روشنگری های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بعد از ماجرای کربلا در تداوم آن نهضت عظیم اسلامی نقش بسزایی داشته است، خاطر نشان کرد: اقدامات مدبرانه آن حضرت در طول 33 سالی که بعد از قیام عاشورا زندگانی کردند زمینه های ماندگار شدن قیام عاشورا را فراهم کردند.


حجت الاسلام حسینی یکی از اقدامات ارزشمند امام(ع) را نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و آگاه سازی نسل های آینده از حوادث کربلا ذکر کرد و افزود: بدون تردید روشنگری‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بعد از ماجرای کربلا در تداوم آن نهضت عظیم اسلامی نقشی به‌سزایی داشت.


این سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه آن حضرت به زینت عبادت کنندگان معروف بود، بیان کرد: از امام باقر(ع) روایت شده که در موضع سجده پدرم اثرهای آشکار و برآمدگی‌ها بود، که در هر سال دو مرتبه آن‌ها را از بین می بردند.


این سخنور مذهبی با تاکید بر اینکه بزرگترین رسالت امام سجاد (ع) احیای تفکر دینی در جامعه اسلامی بود، افزود: چشمی که بر مصیبت امام حسین(ع) اشک بریزد نه تنها گریه نمی کند بلکه وعده بهشت به او داده می شود.


وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که از میان عقاید دینی، اعتقاد به رستاخیز و معاد یکی از نافذترین و مؤثرترین باورها در جهت دادن به رفتار آدمی و تربیت و اصلاح انسان است، گفت: از منظر امام سجاد (ع)همه چشم ها در روز قیامت گریه می کنند به جز چشمانی که از خوف خدا گریان بوده و از حرام پوشیده باشد و در دل شب با معبود خود خلوت کرده و به راز و نیاز بپردازد.


گفتنی است، ویژه برنامه شب شهادت سیدالساجدین، امام سجاد(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) بعد از نماز مغرب و عشا همراه با قرائت زیارت عاشورا، مداحی ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 318053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha