نخستین دوره مسابقات قرآنی "تلاوت" در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نخستین دوره مسابقات قرآنی قرائت در رشته های قرائت و حفظ کل در خراسان شمالی برگزار شد.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد با بیان اینکه در اولین دوره از این مسابقات 44 نفر شرکت داشتند، افزود: این رقابت ها در دو رده سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال در دو بخش خواهران و برادران و در دو رشته قرائت (تحقیق) و حفظ کل قرآن اجرا شد.
 

وی، توسعه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در بین قاریان وحافظان به منظور تسلط بیشتر بر آیات الهی جهت القای معانی به مخاطبین و ترویج فرهنگ حفظ آیات قرآن در بین قاریان را از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات دانست.
 

حجت الاسلام روحانی نیا در رابطه با این مسابقات اظهار داشت: در این دوره از مسابقات تلاوت، متسابقین بخش قرائت باید آیات را حفظ بوده و متسابقین بخش حفظ نیز می بایست بر ترجمه و مفاهیم آیات مسلط بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: داوری این مسابقات در بخش‌های حُسن حفظ، تجوید، صوت و لحن و وقف، ابتهال و سئوالات مفهومی انجام شد.
 

وی فراگیری، آشنایی وانس با مفاهیم نورانی قرآن کریم را از مهمترین ضرورت‌های فرهنگی و وظایف آحاد جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: برگزاری این مسابقات در گسترش فرهنگ قرآنی بین مردم جامعه و توسعه و نشرآموزه‌های والای قرآن کریم و تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر درک معانی آیات و القای آن بسیار تاثیرگذار است.
 

پایان پیام/

کد خبر 318167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha