بازگشایی سفارت ایران در مصر

پس از سرنگونی حکومت حسنی مبارک، سفارت ایران در مصر و سفارت مصر در ایران بزودی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پس از سرنگونی دولت حسنی مبارک، رابطه قطع شده 30 ساله میان ایران و مصر رو به بهبود است و این امر خاری در چشم آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

بر همین اساس، مجتبی امانی، رئیس دفتر حفاظت منافع مصر در ایران در گفتگو با برنامه«الحیاه الیوم» پیش بینی کرد که سفارت ایران در قاهره و  سفارت مصر در ابران به زودی تا پایان ماههای آینده راه اندازی شود.

مجتبی امانی اظهار داشت: انقلاب 25 ژانویه صفحه جدیدی را میان مصر و ایران گشود و ما نیز باید برای برقراری رابطه نکاتی را بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش از  انقلاب 25 ژانویه، آمریکا راضی به برقراری رابطه مصر با ایران نبوده اند، گفت: آمریکا هم اکنون نیز خواهان برقراری ارتباط مصر با ایران نیست.

امانی خاطر نشان کرد: پیش از این، مصر با رژیم صهیونیستی ارتباط داشت، در حالی که موضع اسرائیل در باره صلح در خاورمیانه نادرست بوده است.

بنابر گزارش مفکره الاسلام، چندی پیش، نبیل العربی، وزیر امور خارجه مصر با مجتبی امانی دیدار کرده و  اعلام کرد: مردم مصر و ایران باتوجه به تاریخ و تمدنشان شایسته داشتن روابط با یکدیگر هستند.

وی درباره حرف و حدیثهایی مبنی بر اختلافات میان عربستان و بحرین تاکید کرد: ایران از اینکه عربستان نیروهای خود را برای سرکوب شیعیان به بحرین فرستاده ناراحت است.

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 31820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha