برگزاری نشست اعضای کمیته ناظر بر نشریات تجربی در ایلام

خبرگزاری شبستان: نخستین نشست اعضای کمیته ناظر بر نشریات تجربی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و دبیر کمیته، صبح امروز(9 آذر) در این نشست، گفت: با توجه به ضرورت ساختارسازی، ساماندهی و نظارت بر فعالیت های مطبوعاتی و رسانه ای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، تشکیل این کمیته در هر استان یک ضرورت است.


وی، اظهار کرد: کمیته ناظر بر نشریات تجربی مساجد در هر استان، مرجع بررسی درخواست های صدور مجوز نشر و رسیدگی به تخلفات و شکایات ناشی از عملکرد نشریات تجربی مساجد است.


حجت الاسلام چراغی پور، اضافه کرد: این کمیته موظف است در حیطه اختیارات خود بر احسن اجرای مقررات آیین نامه، مصوبات و شیوه نامه کمیته مرکزی ناظر، نظارت کند.


وی، ابراز کرد: رییس کمیته یک نفر از ائمه جماعات استان، کارشناس فرهنگی و هنری کانون های مساجد، حقوقدان، مدیر مسئول نشریات تجربی و چندتن دیگر را از اعضای این کمیته در سطح استان عنوان کرد و افزود: مصوبات این کمیته با اکثریت آراء حاضران در جلسه معتبر خواهد بود.


حجت الاسلام چراغی پور، بیان کرد: نشریه های تجربی به تمامی نشریاتی که به صورت ادواری، گاهنامه با نام ثابت و تاریخ نشر در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری، علمی، ادبی و ورزشی به همت شخصیت های حقیقی و حقوقی مرتبط با کانون های مساجد محلات منتشر و توزیع شده، اطلاق می شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، کارکرد مهم این نشریات را اطلاع رسانی فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد دانست و یادآور شد: سطح فعالیت و دایره مخاطب این نشریات محدود بوده و نیاز به اخذ مجوزهای رسمی و معمول در جامعه را ندارد.


حجت الاسلام چراغی پور، خاطرنشان کرد: مرجع تایید نهایی صدور مجوز، رسیدگی به اعتراضات نسبت به تصمیمات و تجدیدنظر در آراء کمیته ناظر استانی بر عهده کمیته ناظر مرکزی بوده و دبیرخانه آن در معاونت فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور مستقر می باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 318206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha