زلزله، بوشهر را نخستین مقصد سفر استانی رئیس جمهور کرد

خبرگزاری شبستان: زلزله ای که روز پنج شنبه( 7 آذر) در برازجان به وقوع پیوست، بوشهر را نخستین مقصد سفر استانی رئیس جمهور کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، مدت ها بود که بحث نخستین مقصد سفر استانی رئیس جمهور مطرح بود و رایزنی های متعددی برای اینکه استان های مختلفی مقصد اولین سفر استانی دولت اعتدال و امید باشند، صورت می گرفت.

 

زلزله‌ای که روز پنج شنبه شهرستان دشتستان را لرزاند بوشهر را به صدر لیست سفر استانی رئیس جمهور کشاند.

 

وجود ذخائر عظیم نفت و گاز، پایتخت انرژی کشور، وجود نیروگاه اتمی بوشهر، استان بوشهر را متمایز تر از سایر استان های کشور می کند.

 

مردم استان بوشهر حضور رئیس جمهور را در استان و تبدیل شدن استان بوشهر به مقصد اولین سفر استانی را به فال نیک می گیرند.

 

رئیس جمهور در بدو ورود به استان بوشهر و در فرودگاه بین المللی بوشهر در جمع خبرنگاران با ابراز همدردی با مجروحان و آسیب دیدگان زلزله گفت: در سفر یک روزه خود ابتدا به مناطق زلزله زده برازجان سفر می کنم و از روند امداد رسانی از نزدیک بازدید و با خانواده های آسیب دیده دیدار می کنم.

وی افزود: در این سفر از طرح های در دست اجرای عسلویه نیز بازدید خواهم کرد.

 

رئیس جمهور در ادامه سفر خود به استان بوشهر به دیدار 22 نفر از مجروحان زلزله در بیمارستان شهدای خلیج فارس رفت و از نزدیک در جریان روند رسیدگی و مداوای این مجروحان قرار گرفت.

وی در این عیادت از خدواند متعال برای این مجروحان سلامتی مسئلت کرد و دستورات لازم را برای رسیدگی هرچه بیشتر به این آسیب دیدگان صادر کرد.


دکتر روحانی همچنین در این بازدید دقایقی را با علیرضا کرمی کودک 5 ساله ای که در حادثه زلزله برازجان مصدوم شده بود صحبت و از او دلجویی کرد.


رئیس جمهور کشورمان پس از عیادت از بیماران زلزله برازجان در بیمارستان شهدای خلیج فارس با یک فروند بالگرد عازم برازجان شد و از منطقه زلزله زده برازجان و خانواده های آسیب دیده بازدید کرد.

دکتر روحانی همچنین در این بازدید دستوراتی مبنی بر رسیدگی بیشتر به این خانواده ها را صادر کرده و از حمایت دولت از این خانواده ها خبر داد.

 

لازم به ذکر است، جلسه شورای اداری استان بوشهر که قرار بود دقایقی پیش در استانداری بوشهر تشکیل شود بنا به دستور رئیس جمهور در عسلویه پایتخت انرژی ایران تشکیل می شود.

 

 

بازدید از فازهای میدان گازی پارس جنوبی و شرکت در جلسه شورای اداری استان بوشهر از جمله برنامه های دیگر رئیس‌جمهور در استان بوشهر است.

 

 

گفتنی است،زمین لرزه 7/5 ریشتری عصر روز پنجشنبه هفتم آذر در شهرستان دشتستان هفت کشته، 195 مصدوم و خسارت هایی بین 10 تا 60 درصد به 300 واحد مسکونی منطقه وارد کرده است.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 318210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha