احساس امنیت خانواده ها مهمترین ویژگی کتابخانه های مساجد است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: احساس امنیت خانواده‌ها از حضور فرزندان خود در کتابخانه مسجد از جمله ویژگی‌ کتابخانه های باز و مخزن دار مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری امروز(9آذر)‌ در مراسم اعطای مجوز رسمی فعالیت کتابخانه های شهرستان های تفرش و آشتیان گفت: با مساعدتی که در چند سال اخیر از سوی ستاد عالی صورت گرفته فعالیت کتابخانه ای در مناطق محروم از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.


وی افزود: کتابخانه‌های مساجد باید برای حضور هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان تقویت شوند و در این راستا مسئولان کانون ها می توانند با برگزاری مسابقات کتابخوانی و جلسات شعر و خاطره در علاقمندسازی افراد به کتابخوانی بکوشند.


حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: کتابخانه‌های مساجد کتابخانه‌های مردمی، عمومی و محلی هستند و عملا مردم خود را صاحب و حافظ آن می‌دانند و عضویت همه افراد بر اساس نیاز و ساعات مراجعان تنظیم می‌شود.


وی تصریح کرد:‌ کتابخانه های مساجد باید علاوه بر ارائه خدمات به مخاطبین دائما در حال به روز رسانی باشند یعنی بر اساس نیاز سنجی هایی که انجام می دهند توجه به تامین آینده نیز داشته باشند و در کنار کتابخانه های قفسه و مخزن دار بهره برداری از کتابخانه های دیجیتال نیز برای مساجد مورد نیاز است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه استفاده از کتابخانه های صوتی نیز از موارد نیاز روز کتابخانه های مسجد است، ادامه داد:‌هم اکنون در استان مرکزی کتابخانه دیجیتال در برخی از مساجد موجود است که امید است در آینده نیز افزایش یابد.


لازم به ذکر است،‌ در این مراسم مجوز رسمی فعالیت به کانون های حضرت قائم(عج) مسجد قائم(عج) و کانون بقیه الله (عج) مسجد امام سجاد(ع) تفرش اعطا و از عطیه محبعلی و محبوبه نوروزی کتابداران فعال و برتر این کانون ها با اهدا لوح و هدایای از سوی دبیرخانه کانون های مساجد استان مرکزی تقدیر شد.


همچنین،‌ کانون های دانش آشتیانی مصلای دانش و کانون اهل بیت(ع) مسجد امام جعفرصادق(ع) آشتیان مجوز رسمی فعالیت کتابخانه ای خود را دریافت کردند و از زینب توانای آشتیانی به عنوان کتابدار برتر تقدیر شد.


پایان پیام/

کد خبر 318264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha