اجرای طرح کرسی تلاوت در مساجد استان مرکزی

خبرگزرای شبستان: مسوول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اجرای طرح کرسی های تلاوت در این استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، مسوول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به اینکه این طرح در ابتدا در چهار شهر استان مرکزی برگزار می شود، افزود: این طرح به منظور ترویج فرهنگ نورانی قرآن کریم در بین آحاد مردم به ویژه نسل جوان برگزار می شود.


وی هدف از اجرای این طرح را، توسعه و ترویج فرهنگ حیات بخش قرآن کریم، معطر کردن فضای قرآنی استان مرکزی به عطر تلاوت و صوت قرآن کریم، به منظور ایجاد انس عمومی با قرآن کریم دانست و افزود: ترویج فرهنگ قرآن خوانی و استماع قرائت قرآن کریم و ترویج هنر قرائت قرآن در بین اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان از دیگر اهداف برگزاری این طرح قرآنی است.


مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: طرح قرآنی کرسی تلاوت تا پایان سال جاری هر هفته یک کرسی تلاوت در 4 شهرستان اراک،خمین،آشتیان و دلیجان برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام شفیعی اظهار کرد: این طرح به منظور توسعه و ترویج نهضت آشنائی و انس با قرآن کریم و نهادینه ساختن فرهنگ قرآن خوانی و استماع قرائت قرآن کریم و معطر کردن فضای قرآنی شهرستان به عطر تلاوت و صوت قرآن کریم اجرامی شود.

 

وی ادامه داد: این طرح در شهرستان اراک در مسجد امام خمینی(ره)در روزهای چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا با تلاوت قاریان ممتاز استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه این طرح قرآنی در شهرستان خمین نیز در مسجد خاتم الانبیاء در روزهای پنج شنبه بعد از نماز مغرب و عشا با تلاوت استاد مهدی حدادی و وحید داودی برگزار می شود، اضافه کرد: در شهرستان آشتیان نیز در مسجد جامع در روزهای چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاءبا تلاوت جعفر بابائی و در شهرستان دلیجان در مسجد جوادالائمه(ع)در روزهای چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا با تلاوت قاریان ممتاز استان برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 318266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha