سالانه 228 تن ماهی در شهرستان خلخال تولید می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: سالانه بیش از 228تن ماهی در خلخال تولید می شود که تلاش می کنیم با راه اندازی اداره شیلات در این شهرستان این رقم به یک هزار تن برسانیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، میرآرمان واعظی، مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل، پیش از ظهر امروز(9آذر) در جلسه کارگروه شیلات شهرستان خلخال با بیان اینکه در حال حاضر 21 استخر و مزرعه پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی در خلخال فعال است، افزود: با فعالیت این استخرها سالانه بیش از 228 تن ماهی تولید و به بازار فروش ارسال می شود.


وی تصریح کرد: با بررسی های انجام شده، با راه اندازی اداره شیلات در خلخال مجتمع های مختلف پرورش آبی در این منطقه از جمله مجتمع پرورش ماهی سردابی در منطقه ازناو راه اندازی خواهد شد که با این حساب سالانه بیش از یک هزار تن تولید ماهی خواهیم داشت.


واعظی با اعلام اینکه مطالعات و برنامه ریزی های لازم برای راه ندازی شیلات علاوه بر شهرستان خلخال در پارس آباد و مشگین شهر نیز انجام شده است، خاطر نشان کرد: اداره کل شیلات استان اردبیل با داشتن برنامه های مدون برای بازه زمانی مختلف تلاش می کند تحولی عظیم در صنعت پرورش ماهی استان به ویژه شهرستان خلخال ایجاد کند.


مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل با اشاره به پتانسیل بالای شهرستان خلخال در پرورش آبزیان مختلف، بیان داشت: بزرگترین مرکز تولید آبزیان سردآبی استان در منطقه ازناو خلخال و بزرگترین مرکز تولید آبزیان گرمابی نیز در منطقه چم منامن این شهرستان در آینده نزدیک راه اندازی می شود.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در شهرستان خلخال میانگین تولید ماهی سردسیر بالاتر از میانگین کشوری است که با تقویت این صنعت به زودی شاهد ایجاد اشتغال برای بسیاری از بیکاران شهرستان و توسعه اقتصادی منطقه خواهیم شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 318282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha