ولایت فقیه، اصل مهم و اساسی در انتخاب مسیر سعادت جامعه بشری است

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیروی از ولایت فقیه، اصل مهم و اساسی در انتخاب مسیر سعادت بشر بوده که از طریق آن می‌توان دین و دنیا را بیمه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام سیداقبال راستگویی، شب گذشته(28فروردین) در جمع طلاب و روحانیان شهر لنده از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد، اجتماع بشریت بر مدار ولایت را تنها راه کمال، سعادت و تعالی بشر دانست و گفت: ولایت فقیه جایگاه مهندسی نظام، حفظ خط و جهت نظام بوده و از انحراف و غلتیدن به دامان چپ و راست جلوگیری کرده و سد راه اندیشه‌های انحرافی است.

 

  راستگویی با اشاره به فتنه های سال های 88 و 89 اظهار کرد: ولایت ‌فقیه سکان‌ دار کشتی انقلاب در امواج متلاطم و طوفانی فتنه‌ ها بوده که با تدبیر و دور اندیشی، مسیر صحیح این انقلاب ارزشمند را که حاصل خون جوانان ایران زمین است به سوی مقصد حقیقی رهنمون ساخته است.

 

راستگویی با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و با اشاره به حدیث قدسی خطاب به پیامبر خاتم(ص) " لولاک لما خلقت الافلاک"، ای پیامبر اگر به خاطر تو نبود عالم را نمی آفریدم و "لولا علی لما خلقتک"، اگر علی(ع) نبود تو را خلق نمی کردم " و لولا فاطمه لما خلقتکما"، اگر فاطمه (س) نبود شما و علی (ع) را خلق نمی کردم، ابراز داشت: این حدیث می رساند که همه هستی به برکت وجود پیامبر(ص) و امیر المومنین علی(ع) و این دو به برکت وجود حضرت صدیقه طاهره(س) است.


وی، اهل بیت(ع) را بهانه خلقت هستی از سوی خداوند متعال خواند و اظهار داشت: حضرت زهرا (س) بی ‌نظیرترین الگوی زنان عالم در سخاوت، بخشش و انفاق بوده که جامه زیبای دنیا را به دنیای جاوید آخرت بخشید و هیچگاه از بذل و بخشش برای احسان به خلق ‌الله دریغ نکرد.

 

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور روحانیت با بیان اینکه، ریشه کلمه فاطمه(ع) از فطوم به معنی جدا شده بود، گفت: خداوند به واسطه نام آن بزرگوار میان شیعیان واقعی و آتش جهنم جدایی انداخته و راه سعادت را برای دوستداران آن حضرت روشن و میسر کرده است.

 

‌راستگویی، ایام فاطمیه را یادآور رنج و مصیبت جگر گوشه‌های پیامبر(ص) دانست و تصریح کرد: شکستن پهلوی کوثر و ایام غربت و دلسوختگی آل‌نبی(ص) و آرام گرفتن یگانه بانوی عالم هستی حضرت فاطمه زهرا (س) در کنار پدر جهان را غرق در ماتم کرد.

 

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال "جهاد اقتصادی"، تصریح کرد: ارزش و اهمیت "جهاد اقتصادی" برای کشور چنان حائز اهمیت است که همه مسئولان باید با اتحاد، همدلی و وحدت رویه، با دوری از هرگونه تشتت و جلوگیری از جدایی و تفرقه در این سال، درصدد توسعه همه ‌جانبه و خدمت بی ‌منت و بی ‌ریا به مردم باشند.

 

مشاور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در امور فرهنگی، استفاده از نیروی جوانان در همه امور را عامل مهمی برای حرکت و پویایی دانست و افزود: جوانان ذخایر واقعی نظام و انقلاب بوده که در همه عرصه‌ها به پشتیبانی از ملت خود قد علم کرده، کشور را از هجمه‌ و توطئه‌های استکباری نجات داده و در مسیر پیشرفت گام برداشتند.

 

راستگویی تدبیر و دوراندیشی رهبری را در نامگذاری سال ‌ها، حاصل توجه و تسلط ایشان به اوضاع و احوال داخلی و خارجی دانست و اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در طول دو دهه گذشته با دوراندشی و درایت، اقتصاد و موضوعات مربوط به آن را محور اصلی حرکت جامعه قرار داده و ایران را برای خیزش به سوی تحول اقتصادی و خروج از رکود و بیماری اقتصادی آماده کرده است.  

 

 پایان پیام/

 

 
 

کد خبر 31832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha