کتابخانه های مساجد ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند

خبرگزاری شبستان: کتابدار برتر کتابخانه‌های مساجد گیلان این کتابخانه‌ها را به نوعی ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان برشمرد و گفت: وجود کتابخانه در مساجد موجب جذب جوانان به این مکان مقدس می‌شود.

کلثوم اکبری، کتابدار کتابخانه نورالمبین مسجد حر خشت مسجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه وجود کتابخانه‌ها در مساجد موجب جذب بیشتر جوانان با همه سلائق می‌شود، اظهار کرد: کتابخانه‌های مساجد محل تجمع جوانان با همه نگرش‌هاست.

 

وی تاسیس کتابخانه در مساجد را نوعی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان عنوان کرد و افزود: جوانان با حضور در این کتابخانه‌ها و بهره برداری از کتب مطلوب در مقابله با دشمنان که درصدد تخریب اذعان جوانان هستند، تغذیه فکری می‌شوند.

 

اکبری ادامه داد: وجود کتابخانه‌های مساجد در ارتقای سرانه مطالعه کشور و ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در قشر جوان و نوجوان که اکثریت مخاطبان کتابخانه‌های مساجد را شامل می‌‍شوند، بسیار تاثیرگذار است.


وی با بیان اینکه باید کتاب‌ها متناسب با سن و نیاز مخاطبان در اختیار آنها قرار داده شود، گفت: بیشتر مخاطبان ما دانش‌آموز و یا دانشجو هستند و کتب کمک آموزشی بیشترین نیاز این قشر است که باید با تامین این کتب این قشر را به مساجد جذب کرد.


کتابدار کتابخانه نورالمبین بر وجود کتب کودک و نوجوان در کتابخانه‌های مساجد نیز تاکید کرد و بیان داشت: باید از این سنین کودکان را با کتاب آشنا کرده تا در آینده نسلی کتابخوان داشته باشیم.


وی با اشاره به کتابخانه نور المبین حر خشت مسجد، افزود: این کتابخانه به صورت باز در فضای داخلی مسجد حر خشت مسجد روستای آتشگاه با عضویت 100 نفر در حال فعالیت است.


اکبری ادامه داد: کلنگ احداث کتابخانه بسته این مسجد در زمینی اهدایی مردم روستا به مساحت یکصد متر مربع با حضور حجت الاسلام سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستادعالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زده شد.

 

وی ابراز امیدواری کرد:تا پایان سال 93 بتوانیم با کمک خیرین و افراد محل و ارگان‌های دولتی هر چه سریعتر کار ساخت این کتابخانه را تمام و به بهر برداری برسانیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 318353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha