کانون‌های تخصصی در تقویت برنامه‌های فرهنگی مساجد نقش موثری دارند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان، با بیان اینکه کانون‌های تخصصی در تقویت برنامه‌های فرهنگی مساجد نقش موثری دارند، افزود: 19 کانون تخصصی در مساجد گیلان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، امروز(9 آذر) در نشست با کانون‌های تخصصی مساجد استان با بیان اینکه فلسفه تشکیل کانون‌های تخصصی برون‌سپاری اجرای برنامه‌ها در نقاط مختلف این استان است، اظهار کرد: کانون‌های تخصصی در تقویت برنامه‌های فرهنگی مساجد نقش موثری ایفا می‌کنند.


وی ادامه اد: 500 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 19 کانون تخصصی در رشته‌هایی نظیر قرآن و عترت، ولایت، ورزش، مشاوره، ایثار و شهادت، مهدویت، آموزش، کتابخانه‎ایی، چهره به چهره، و .. فعالیت دارند.


به گفته حجت الاسلام پورابراهیم، سمعی و بصری، تبلیغات، مراسم و همایش‌ها، هنرهای نمایشی، فناوری اطلاعات و پژوهش از دیگر رشته‌های کانون‌های تخصصی مساجد استان است.


وی تصریح کرد: مسئولان کانون‌های تخصصی باید فضای مناسب برای اجرای برنامه‌ها را فراهم کنند تا سایر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بتوانند از این شرایط برای ارائه برنامه‌های غنی بهره برداری کنند.


حجت الاسلام پورابراهیم با تاکید بر اینکه برای اثبات کار و فعالیت باید ثبت خدمت نیر انجام شود، اظهار کرد: با ارائه گزارش از فعالیت‌های کانون خود مورد حمایت قرار می‎گیرید به ویژه کانون‌هایی که مساجد اطراف خور را نیز پوشش می‌دهند؛ حمایت ویژه می‌شوند.

 

وی با انتقاد از عملکرد ضغیف کانون‌ها در ارائه گزارش کار، تاکید کرد: ملاک ارزیابی کانون‌ها و ارائه حمایت‌های اعتباری به کانون‌ها مسلزم مستند سازی فعالیت‌هاست.


این مسئول فرهنگی با بیان اینکه مسئولان کانون‌های تخصصی وظایف سنگینی بر عهده دارند، اذعان کرد: در کانون‌های فرهنگی مساجد باید ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌ها افزایش یابد تا به حوزه تخصصی برسیم.

 

گفتنی است، در ادامه این نشست، مدیران کانون‌های تخصصی مساجد گیلان در مورد اجرای برنامه در ماه‌های منتهی به آخر سال بحث و تبادل نظر کرده و به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته، پرداختند.


پایان پیام/


 

کد خبر 318429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha